شناسهٔ خبر: 69130720 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان:

زنجان جزو ۳ استان برتر در بخش کاهش وقوع جرائم است

فاطمه آزادی

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: بخش عمده کلاهبرداران و سارقان در بستر فضای مجازی فعالیت می‌کنند.‌

صاحب‌خبر -

محمدعلی آدینه‌لو  امروز (شنبه ۲۱ مهر ماه) در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه باید مراقب انتشار اخبار جعلی در فضای مجازی باشیم، اظهار کرد: مقابله با سرقت از اولویت‌های سال‌جاری فراجا در استان و یکی از دغدغه‌های اصلی مردم زنجان است.

وی با اشاره به کاهش ۳۳ درصدی سرقت در استان زنجان، افزود: ۵۵۰ مورد سرقت وسائط نقلیه سرقت شده به مال‌باختگان بازگشت داده شده است.

او با اشاره به افزایش ۱۷ درصدی آمار کشف سرقت در استان از ابتدای سال تاکنون، اذعان کرد: عمده سرقت‌های خرد توسط معتادان متجاهر است و برخی سرقت‌ها در مزارع و باغات و ساختمان‌های نیمه‌کاره و داخل خودروها اتفاق می‌افتد. 

وی با اشاره به اینکه سارقان خرد بین ۱۸ تا ۲۸ ساله بوده و معتاد دارای سابقه هستند، در خصوص سرقت‌های کلان در استان، گفت: عمدتا پرونده‌های جعل و کلاهبرداری در موضوعات رسیدسازی‌ها و خرید ملک و خودرو است. 

 آدینه‌لو درخصوص آمار افراد دستگیر شده مرتبط با سرقت‌های خرد، بیان کرد: در حوزه کشف وضعیت استان بهتر شده و تلاش‌مان کاهش فاصله وقوع تا کشف است. 

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی استان زنجان گفت: استان زنجان جزو ۳ استان برتر در بخش کاهش وقوع جرائم است و کاهش ۱۶/۷ درصدی را در وقوع جرم طی ۶ ماهه اول سال‌جاری داشتیم. 

 پلیس پلیس راهور استان زنجان نیز در این نشست گفت: پلیس، آموزش، مهندسی ترافیک و اجرای مقررات را  دنبال می‌کند. 

سرهنگ حبیب موسوی افزود: در ۶ ماهه اول سال‌جاری ۱۲۰۰ نفر تحت آموزش مباحث ترافیکی قرار گرفته‌اند و حدود ۱۹ میلیون بازدید از تولید محتوا تولید شده در این حوزه را شاهد بودیم.

انتهای پیام

نظر شما