شناسهٔ خبر: 69130571 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امسال برای ۱۴ پرونده مرتبط با استاندارد در چهارمحال و بختیاری جریمه صادر شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری گفت: امسال برای ۱۴ پرونده مرتبط با استاندارد در این استان جریمه صادر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی پژوهش روز شنبه در نشست با خبرنگاران با گرامی‌داشت ۲۲ مهرماه روز جهانی استاندارد تاکید کرد: از این تعداد ۱۲ پرونده با جریمه ۶۰۰ میلیون ریالی در حوزه صنایع‌غذایی، یک پرونده با جریمه ۹۰۰ میلیارد ریالی در حوزه صنعت ساختمان و یک پرونده مربوط به مکانیک و فلزشناسی با جریمه تذکر و اخطار بوده است.

وی افزود: امسال تاکنون ۳۵۰ فقره بازرسی از تجهیزات تفریحی استان انجام و ۶ مجموعه به‌علت توجه نکردن به تذکرها در راستای استانداردسازی به دادگاه ارجاع شد که جریمه آن‌ها از ۶ ماه حبس تا پرداخت نقدی است.

پژوهش تصریح کرد: تاییدیه آسانسور دستگاه‌های دولتی، تجهیزات پارک‌ها، اندازه‌شناسی و خالص‌فروشی در شیرینی‌فروشی‌ها از مهم‌ترین وظایف اداره‌کل استاندارد است.

وی با اشاره به بررسی ۱۴ پرونده در کمیسیون ماده ۴۲ استاندارد چهارمحال و بختیاری یادآور شد: واحدهایی که استاندارد اجباری در راستای کیفیت کالا را رعایت نکنند به کمیسیون ماده ۴۲ استاندارد ارجاع و با آن‌ها برخورد می‌شود.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشمول بودن هشت واحد خدماتی شامل خانه سالمندان، کودکستان‌ها و پیش‌دبستانی‌ها، اتاق مادر و کودک، هتل‌ و هتل‌آپارتمان‌ها برای استاندارد اجباری اظهار داشت: ۱۵ واحد خدماتی دیگر در آینده مشمول استاندارد اجباری می‌شوند.

وی با اشاره به مشخص کردن وظیفه‌هایی از سوی سازمان استاندارد ایران برای ادارات‌کل استان‌ها اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری در زمینه عمل به این وظایف جزو ۱۰ استان برتر کشور بوده است.

پژوهش گفت: اداره‌کل استاندارد در ۲ سال متوالی برای در محور بهبود محیط کسب‌وکار در بیست‌وهفتمین جشنواره شهید رجایی رتبه نخست را کسب کرده است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

نظر شما