شناسهٔ خبر: 69129382 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار خوزستان: حل مشکلات اجتماعی نیازمند اتخاذ راهکارهای علمی است

استاندار خوزستان بر لزوم اتخاذ راهکارهای علمی برای حل مشکلات اجتماعی تاکید کرد. استاندار خوزستان بر لزوم اتخاذ راهکارهای علمی برای حل مشکلات اجتماعی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، علی اکبر حسینی محراب در نشست شورای اجتماعی و کارگروه فرهنگی سلامت، بانوان و خانواده خوزستان که با حضوراعضای مربوطه در محل سالن جلسه های حوزه استاندار خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: هدف از تهاجم فرهنگ غربی فروپاشی نهاد خانواده به عنوان مقدمه فروپاشی جامعه است لذا همه ما مسوولیت داریم فرهنگ دینی و ملی خود را تقویت کنیم.

او گفت: طلاق، اعتیاد، بیکاری، انشقاق اجتماعی، افزایش جمعیت زاندانیان، فرار از خانه و مهاجرت های غیرقانونی جزو مهمترین آسیب‌های اجتماعی است و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری آسیب‌های اجتماعی راهکار علمی دارد و ارکان فرهنگی جامعه مانند آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه مساجد، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سمن‌ها و… در این زمینه نقش اساسی دارند.

استاندار خوزستان افزود: روشنگری و تبیین برای توجیه نسل جدید مبتنی بر کارهای فرهنگی، دینی و قرآنی بر اساس راهکارهای کارشناسی شده برای نفوذ به روح و ذهن دانش‌آموزان در دستور کار قرار گیرد.

حسینی محراب ادامه داد: شبکه سازی مردمی و آموزش هدفمند، منسجم و قوی می‌تواند بسیاری از مشکل های اجتماعی را کاهش دهد.

او بیان کرد: بانک ها نیز از طریق تسریع در پرداخت وام ازدواج و تسهیلات اشتغال، در زمینه پیشگیری از بروز مشکل های اجتماعی نقش بسیار حائز اهمیتی دارند.

استاندار خوزستان در پایان اضافه کرد: علاوه بر این اصناف، خیران در کنار مسوولان دولتی نیز می‌توانند در زمینه حل مسایل اجتماعی مشارکت فعال داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما