شناسهٔ خبر: 69123740 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار کردستان:

مسیر سرمایه گذاری در کردستان تسهیل می‌شود

استاندار کردستان گفت: اجازاه رانت به کسی نمی دهیم اما مسیر سرمایه گذاری برای همه در کردستان تسهیل می شود.

صاحب‌خبر -

آرش زره تن لهونی امروز شنبه (۲۱ مهر) در جلسه شورای برنامه ریزی استان اظهار کرد:حوزه کشاورزی کردستان، پتانسیل خوبی دارد اما نسبت به ظرفیت استان انتظار خروجی بهتری داریم و باید حداکثر استفاده و بهره را برای توسعه استان از این پتانسیل ها ببریم.

وی با اشاره به برگزاری جلسه احیای دریاچه ارومیه در کشور افزود: آبی شدن پنج هزار هکتار از اراضی پایاب سد چراغ ویس، تخصیص پساب فاضلاب تصفیه خانه شهرستان سقز به میزان ۱۹ و نیم میلیون متر مکعب به اراضی این شهرستان، از جمله پیشنهادهای مطرح شده برای حوزه آبیاری و اراضی کشاورزی استان در این جلسه بود.

استاندار کردستان‌ با تاکید بر اینکه باید سعی شود که حداکثر تخصیص ممکن برای کشاورزی و صنعت استان از سدهای کردستان گرفته شود، بیان کرد: اگرچه کردستان، استان پر آبی است، اما ناهماهنگی میان زمین های حاصلخیز و منابع آبی در شرق و غرب استان موجب شده که نتایج و عملکردها آنطور که انتظار می رود مطلوب نباشد و اکثر دشت های حاصلخیز استان به صورت دیم کشت می شود.

در بحث الگوی کشت، باید کم آبی در نظر گرفته شود و کیفیت محصولات تولیدی هم افزایش یابد عنوان کرد: برگشت محصولات کشاورزی استان بر اثر بی کیفیتی و استاندارد نبودن زیبنده استان نیست و همه باید تلاش کنند که کردستان به عنوان استان اول در حوزه کشاورزی بدرخشد.

لهونی، افزود: دستگاه هایی که ماده ۲۳ برای طرح های عمرانی بگیرند باید این امر را در دستور کار قرار دهند و استانداری هم برای اخذ نتیجه و کمک یاری رسان دستگاه ها خواهد بود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه در بحث درآمدهای استان باید دقت کرد که در پیش بینی های انجام شده به مردم، بازاریان و کاسب ها در حوزهم مالیاتی فشار وارد نشود، بلکه مالیات ها از کسانی اخذ شود که فرار مالیاتی دارند.

استاندار کردستان، با اشاره به اینکه اجازه رانت به کسی نمی دهیم، اما با شفاف سازی زمینه سرمایه گذاری را برای همه حوزه ها فراهم خواهیم کرد، تصریح کرد: می توانیم قانون را خم کنیم تا توسعه در استان صورت گیرد، همه باید شرایطی فراهم کنند که به دور از تخلف، با شفاف سازی و پیدا کردن راه های قانونی زمینه را برای سرمایه‌گذاری آسان تسهیل کنند.

وی تاکید کرد که متقاضیان و طرح های بومی در اولویت سرمایه گذری هستند چرا که شناخت بیشتری نسبت به استان دارند و در مجموع زمینه برای هر کسی که بخواهد پول خود را در کردستان خرج کند مهیا می شود.

لهونی، در ادامه در رابطه با الحاق زمین به شهرها، عنوان کرد: کلیت توسعه شهرها موجب تعدیل قیمت ها می شود و بهتر است که توسعه در چهار چوب قانون در دستور کار قرار گیرد. مسیر توسعه در کردستان باید با شفاف سازی و به دور از رانت به پیش گرفته شود.

انتهای پیام

نظر شما