شناسهٔ خبر: 69108583 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

شیرازه گزارش می‌دهد؛

چرا فارس را تحقیر می‌کنید

محمدرضا هاجری مدیر هفته نامه سفیر عدالت فارس در یادداشتی که در صفحه مجازی خود منتشر کرد از انتخاب استاندار غیربومی ابراز ناراحتی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارسیاسی پایگاه خبری تحلیلی«شیرازه»، محمدرضا هاجری مدیر هفته نامه سفیر عدالت فارس در یادداشتی که در صفحه مجازی خود منتشر کرد از انتخاب استاندار غیربومی ابراز ناراحتی کرد.

چرا فارس را تحقیر می‌کنید؟

در روزهای اخیر و بعد از شایعات مختلف در چند ماه گذشته  بر سر انتخاب نهایی استاندار فارس، حسینعلی امیری‌ برخلاف گمانه‌زنی‌ها از طرف ریاست جمهوری در تاریخ هجدهم مهرماه در جلسه هیئت دولت به سمت استاندارفارس انتخاب شد اما انتخاب یک فرد غیربومی علی‌رغم همه قابلیت‌ها و سوابق آقای امیری با مخالفت و گلایه های افراد بومی روبرو شده است که از جمله آن یادداشتی است که رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر منتشر کرده است.

در این گزارش ابتدا نگاهی به زندگی‌نامه و فعالیت‌های سیاسی استاندار جدید می‌اندازیم و در ادامه به یادداشت محمدرضا هاجری می‌پردازیم. 

سوابق استاندار جدید

حسینعلی امیری یک حقوقدان و سیاستمدار از اهالی سنقراستان کرمانشاه است.  وی دکتری تخصصی حقوق عمومی دارد و مدرک کارشناسی خود را در دانشگاه علوم قضایی و کارشناسی ارشد را در شیراز دریافت کرد. سوابق سیاسی استاندار جدید فارس به شرح زیر می‌باشد:

شهریور ۱۳۹۲ تا تیر ۱۳۹۵ قائم‌مقامی وزیر کشور در امور مجلس و سخنگویی وزارت کشور

سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ معاون امور مجلس رئیس‌جمهور

بهمن سال ۱۴۰۰ رئیس شعبه ۴۲ دیوان‌عالی کشور

از دیگر سوابق وی می توان به معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشو، رئیس کل دادگستری استان‌های فارس، کردستان و خوزستان و مدرس دانشگاه اشاره کرد.

استاندار بومی یا غیربومی

 بی‌شک حسینعلی امیری یک سیاست‌مدار و مدیر شایسته است که بعد از ساعت‌ها گمانه زنی از سوی رئیس‌جمهورمحترم انتخاب شده است؛ لیکن علی‌رغم همه حُسن‌های استاندار جدید، سوالی در اذهان مردم استان فارس باقی‌ست که امیدواریم پاسخی درخور به آن داده شود.

آیا در ملاک‌های انتخاب استاندار، ملاک«بومی بودن» جایی داشته است؟ همانطور که می‌دانیم حتی در آزمون دستگاه های اجرایی و آموزش و پرورش، یکی از شروط مهم و اساسی«بومی بودن» است و در صورتی که فرد متقاضی بومی آن منطقه نباشد شانس کمی برای استخدام دارد.

حال چگونه است که برای انتخاب مدیری که سرنوشت یک استان پهناور به جمعیت بالغ بر پنج میلیون نفر در دستان اوست، چنین ملاک مهمی در نظر گرفته نمی‌شود؟!

یادداشت مدیر هفته نامه سفیر عدالت فارس

«گویا اطرافیان تمامیت خواه، طبیب طیب را دوره کرده، حامیانش را در استان فارس از همراهی از صحنه دور می‌کنند. خوب شد معنای واقعی"وفاق ملی" را با تحمیل و تحقیر در فارس دیدیم.

فارس در قله، سربلند و پهناور در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری طبیب طیب را نفر اول انتخابات کردند. فارس که زمانی در یک دولت ۶ وزیر فارسی داشت، در این دولت نه تنها وزیر فارسی ندارد بلکه استاندار فارسی هم نداریم؟!

 تحقیر فارس توجیه پذیر نیست آیا مبنای انتخاب، شایسته سالاری، کارآمدی و توانمندی بوده که رئیس دولت شعارش را داده اما در عمل عکس آن عمل شده است؟! واقعاً فارس بزرگ در قله یک شایسته وزارت و استانداری نداشت؟ أين تذهبون؟

نقش مخرب محمدخاتمی، على تاجرنيا و صادق جوادی حصار جریان فتنه و دکتر عارف در تحقیر و تحمیل به فارس را فراموش نخواهیم کرد.

 محمد رضا هاجری

مدیر هفته نامه سفیر عدالت فارس»

نکته ای که حائز اهمیت است و محمدرضا هاجری به آن اشاره کرده است این است که علاوه بر مهم بودن ملاک«بومی بودن» برای تصدی امر استانداری، انتخاب یک فرد غیربومی بدان معناست که دراستان فارس رجال سیاسی مناسب و درخور چنین مسندی نبوده است و این رفتار توهین آمیز است.

انتهای خبر/۲۲۴۲۲۴

نظر شما