شناسهٔ خبر: 69097611 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

۹ میلیون مسافر از طریق ناوگان مسافربری عمومی خراسان رضوی جابه‌جا شدند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۹ میلیون مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از سواری، مینی بوس و اتوبوس از مبدأ شهرهای استان به مقاصد مختلف در اقصی نقاط کشور جابه‌جا شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی؛ جعفر شهامت مدیرکل راهداری استان گفت: با وجود مضجع مطهر امام هشتم شیعیان این استان سهم ۱۴ درصدی از حمل و نقل مسافر را به خود اختصاص داده که با جابجایی ۹ میلیون و ۱۲۵ هزار مسافر، بر اساس رتبه بندی رتبه نخست کشور را از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون در جابه‌جایی مسافر کسب کرده است.

وی با بیان اینکه در استان ۷ هزار و ۹۵۷ نفر راننده ناوگان مسافری مجوز فعالیت دارند، اظهار کرد: این تعداد راننده بر روی ۵ هزار و ۹۸۵ دستگاه ناوگان مسافربری به جابه‌جایی مسافر اشتغال دارند.

شهامت یکی از مأموریت‌های سازمانی ادارۀ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ارتقای سطح خدمات مسافری حمل و نقل بار و مسافر دانست و گفت: مهم ترین اولویت استان پیگیری تأمین توسعۀ ناوگان برای رفع کسری ۴۰۰ دستگاه اتوبوس است که در کنار آن ضمن اقدامات نظارتی و اجرای سیاست فروش بلیت به صورت بر خط برای ارتقای سطح خدمات مسافری حمل و نقل بار و مسافر از طریق سامانه ۱۴۱، شکایات و انتقادات مردم را دریافت می‌کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت:  در یک سال اخیر تعداد دو هزار و ۶۴ شکایت واصل شده که از این تعداد در مجموع ۸۵ درصد موضوعات شکایت‌ها خاتمه یافته و ۳۳۲ شکایت نیز در دست رسیدگی است.

نظر شما