شناسهٔ خبر: 69094201 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

بررسی ۴ گزینه مطرح شده برای سرمربی‌گری استقلال

از حضور «امپراتور» تا سرمربی شکست‌ناپذیر!

صاحب‌خبر -

باشگاه استقلال به جستجوهای خود برای انتخاب سرمربی جدید ادامه می‌دهد. آبی‌پوشان در حال مذاکره با گزینه‌های مختلف هستند که در این میان اسامی مختلفی در فضای مجازی مطرح شده، ولی باشگاه استقلال تا کنون هیچکدام از این نفرات را تأیید نکرده است. طبق آن چیزی از باشگاه استقلال به گوش رسیده، چهار نام به صورت جدی به آبی‌ها لینک شده‌اند: فرهاد مجیدی خولیو ولاسکوئز اسپانیایی، فاتح تریم ترکیه‌ای و پل لوگوئن فرانسوی. گفته می‌شود که جانشین جواد نکونام یکی از این نفرات خواهد بود.
خولیو ولاسکوئز
خولیو ولاسکوئز اسپانیایی که ۴۳ سال سن دارد، یکی دیگر از گزینه‌های هدایت استقلال است. او در شهر سالامانکا اسپانیا به دنیا آمده و در طول دوران مربیگری خود در باشگاه‌های مختلفی در اسپانیا و خارج از این کشور فعالیت داشته است. او هدایت تیم‌های مختلفی را برعهده داشته که در بیشتر آنها از سمت خود برکنار شده است. پلی‌دپورتیوو ایخیدو، ویارئال، رئال مورسیا، رئال بتیس، بلننسس، آلکورکون، اودینزه، ویتوریا ستوبال، ماریتیمو، دپورتیوو آلاوس، فورتونا سیتارد و رئال ساراگوسا تیم‌های تحت هدایت خولیو ولاسکوئز بوده‌اند. خولیو ولاسکوئز در این تیم‌ها یا توانسته موفق به حفظ آنها در لیگ شود و یا به دلیل نتایج نامطلوب از سمت خود کنار رفته است.
فاتح تریم
فاتح تریم، سرمربی برجسته و ۷۱ ساله فوتبال ترکیه، در آدانا، ترکیه به دنیا آمد. او هشت قهرمانی لیگ ترکیه، سه قهرمانی جام حذفی ترکیه، چهار قهرمانی سوپرجام ترکیه و یک قهرمانی جام یوفا همگی با گالاتاسرای را در کارنامه دارد. مهم‌ترین دستاورد او با گالاتاسرای، قهرمانی در جام یوفا در سال ۲۰۰۰ بود که اولین و تنها قهرمانی یک تیم ترکیه‌ای در رقابت‌های اروپایی به شمار می‌آید. همان سال، گالاتاسرای با هدایت تریم، سوپرجام اروپا را نیز با پیروزی مقابل رئال مادرید به دست آورد.
پل لوگوئن
پل لوگوئن ۶۰ ساله در دوران بازیگری به عنوان هافبک در تیم‌هایی همچون پاری سن ژرمن بازی کرد و بین سال‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۸ یکی از بازیکنان کلیدی این تیم بود. لوگوئن همچنین ۱۷ بار برای تیم ملی فرانسه به میدان رفت و با پاریس سن ژرمن قهرمانی‌هایی از جمله یک عنوان لیگ ۱ و چند جام حذفی را به دست آورد. به عنوان سرمربی، مهم‌ترین دستاورد لوگوئن، هدایت تیم المپیک لیون بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵ بود، جایی که او موفق شد در سه فصل پیاپی قهرمان لیگ ۱ فرانسه شود و این تیم را به یکی از قدرت‌های اصلی فوتبال فرانسه تبدیل کند.
فرهاد مجیدی
فرهاد مجیدی پررنگ تر از قبل حوالی نیمکت استقلال شنیده می‌شود. هرچند خود مجیدی حضورش در استقلال را تکذیب کرد ولی باز هم شایعاتی در خصوص بازگشت او به نیمکت استقلال به گوش می‌رسد. گفته می‌شود داستان لینک شدن مجدد مجیدی به استقلال بی ارتباط با ماجرای پر بودن سقف بودجه باشگاه استقلال نیست. گویا به همین دلیل قرارداد نکونام حدودا نصف مبلغ توافق شده با خود او در سازمان لیگ ثبت شده است. سقف استقلال پر است و اگر قرارداد به آن اضافه شود، باز هم مبلغ چشمگیری برای جذب یک مربی طراز اول خارجی به سقف بودجه باشگاه استقلال اضافه نخواهد شد. مجیدی نسبت به گزینه‌های مطرح خارجی دستمزد کمتری می‌گیرد و درخواست مالی بالایی ندارد.
با وجود این گمانه‌زنی‌های مطرح شده، فرهاد مجیدی بار دیگر طی یک  گفت‌وگو، دوباره حضور خود را روی نیمکت استقلال رد کرده است.

نظر شما