شناسهٔ خبر: 69082210 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بروزرسانی می‌شود ...

قلعه‌نویی: بازی سختی با ازبکستان خواهیم داشت/ ایران جزو امن‌ترین کشورهاست

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: می‌دانیم ازبکستان سخت‌کوش است و با برنامه بازی می‌کند و بازی سختی با آن‌ها خواهیم داشت اما ما هم ایران هستیم و برای گرفتن نتیجه به میدان می‌رویم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران امروز چهارشنبه در نشست خبری پیش از بازی با ازبکستان در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶، اظهار داشت: خیلی خوشحالم که یکبار دیگر در کشور خوب ازبکستان هستم. قبل از هر چیز برای همکار خوبم کاتانچ سرمربی ازبکستان آرزوی سلامتی داریم و امیدوارم مشکلش حل شود.

وی افزود: فردا بازی بسیار سختی برای هر دو تیم است. امیدوارم تماشاگران از این بازی لذت ببرند. می دانیم ازبکستان سختکوش است و بابرنامه بازی می‌کند اما ما هم ایران هستیم. هر دو تیم با ۶ امتیاز به هم رسیدند. همه فکر می‌کردند در گروه آسانی قرار گرفتیم اما من معتقدم این گروه سخت است. ما دو تیم توانستیم حداکثر امتیاز را گرفتیم.

سرمربی تیم ملی عنوان کرد: افکار تاکتیکی داریl که نباید در خصوص آن صحبت کنیم اما امیدوارم بر خلاف بازی‌های گذشته، بتوانیم از موقعیت‌هایمان استفاده کنیم. فردا این اجازه را نداریم که از موقعیت‌ها استفاده نکنیم. بازی درگیرانه و فیزیکی خواهیم داشت. شاید کمتر موقعیت گلزنی به وجود بیاید و تیمی موفق می‌شود که در شرایط سخت از موقعیت‌ها استفاده کند.

قلعه‌نویی در پاسخ به پرسشی در مورد دیدار با قطر گفت: اجازه بدهید در مورد بازی با ازبکستان صحبت کنیم. البته باید این را بگویم که کشور ایران و مردم آن جزو بهترین‌های دنیا هستند و کشور ایران هم جزو امن‌ترین کشورهای دنیاست. 

وی در مورد نظر فنی‌اش در خصوص مکان بازی با قطر عنوان کرد: ما چندین میزبانی از بازی‌های لیگ نخبگان آسیا داشتیم. لیگ سطح دو آسیا را داشتیم و هیچ اتفاقی نیفتاد. خود ما هم با هواپیما مستقیم از تهران به تاشکند آمدیم اما اجازه بدهید تمرکز ما برای بازی با ازبکستان باشد.   

سرمربی تیم ملی در مورد صحبت‌هایی مبنی بر ضعف خط دفاعی ایران و قدرت بالای خط حمله ازبکستان گفت: اگر به دو بازی گذشته نگاه کنید خدا را شکر ایران کلین‌شیت داشته و این سؤال را خیلی قبول ندارم. تنها تیمی که گل نخورده ما هستیم. اینکه ازبکستان بازیکنان بزرگی در خط حمله دارد را قبول داریم، اما ما برای همین بازیکنان هم برنامه داریم. فوتبال است و هزار اتفاق اما تیم ما از هر نظر آماده مصاف با ازبکستان است. برای سه امتیاز تلاش می کنیم اما نتیجه دست خداست.

قلعه‌نویی افزود: تقریباً نزدیک پنج دهه است که در فوتبال هستم. فوتبال جای تلاش است و این تلاش باید باعث شود که تماشاگران لذت ببرند. برد و باخت یک چیز دیگر است و به نظر من فرهنگی که کری‌خوانی داشته باشیم در فوتبال جایگاه مناسبی ندارد. فوتبال جایی است که مسئولان ستادی و فنی و بازیکنانش باید تلاش کنند در راستای برگزاری یک بازی خوب که در آن لذت باشد، وگرنه برد و باخت تمام می‌شود.

سرمربی تیم ملی در خصوص رقابت ایران و ازبکستان در مسابقات کافا که به قهرمانی ایران منجر شد،‌ عنوان کرد: خیلی خوشحالم که مسابقات کافا تشکیل شده است. مطمئناً در سال‌های آینده کشورهای عضو کافا یکی از فوتبال‌های پرقدرت خواهند بود و در جام ملت‌های آسیا هم یکسری از این تیم‌ها به مراحل بالاتر صعود کردند. در کافا هم در ازبکستان با این تیم بازی کردیم و در رقابت با ازبک‌ها 10 نفره بازی و کلین‌شیت هم کردیم. امیدواریم این رقابت‌ها ادامه‌دار باشد.

نظر شما