شناسهٔ خبر: 69080968 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دستگیری بیش از ۱۳ هزار متهم در قزوین

قزوین - ایرنا - فرمانده انتظامی قزوین از دستگیری ۱۳ هزار و ۳۰۰ متهم در عملیات‌های پلیسی طی ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

سردار علی ابراهیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پلیس در این ۶ ماهه نخست سال جاری در حوزه جرایم عمومی و کیفری، سرقت، تهدید و اکراه، مفاسد اجتماعی، اختلافات خانوادگی و مواد مخدر بیش از ۱۳ هزار و ۳۰۰ متهم دستگیر و تحویل مراجع قضایی داده است.

وی اضافه کرد: ۹ جرم دارای اولویت در استان قزوین شناسایی شده که نزاع و درگیری، جرایم علیه امنیت و اموال عمومی، سرقت، تهدید و اکراه، مفاسد اجتماعی و اخلاقی، اختلافات خانوادگی، راهور و مواد مخدر را شامل می‌شود.

سردار ابراهیمی به دستگیری ۴۰ مورد سرقت به عنف در همین مدت اشاره کرد و گفت: با انجام ماموریت‌های مختلف و انهدام بیش از ۱۵ باند سرقت توانستیم میزان وقوع سرقت در استان را ۱۸ درصد کاهش دهیم.

به گفته این مسوول، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۹۵۰ کیلوگرم انواع مخدر در استان کشف و ضبط شده که بیشتر آن‌ها از سوی پلیس مبارزه با مواد مخدر مورد پیگیری قرار گرفته است.

فرمانده انتظامی قزوین بر افزایش ۱۲ درصدی تصادفات فوتی درون شهری و افزایش ۱۰ درصدی تصادفات برون شهری خبر داد و گفت: افزایش عبور خودروها با بیش از یک میلیون تردد در روز حجم سنگینی از ترافیک را برای استان قزوین ایجاد کرده است.

سردار ابراهیمی خط قرمز پلیس را برهم خوردن امنیت و آسایش مردم عنوان کرد و گفت: پلیس با هرگونه دارندگان سلاح سرد و گرم و کسانی که برهم زننده آسایش و امنیت جامعه باشند، با شدت برخورد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری ۴۷۵ هزار و ۴۶۰ تماس تلفنی با سامانه مرکز فوریت‌های پلیسی (۱۱۰) برقرار شده که ۱۵۷ هزار و ۱۶۰ مورد آن عملیاتی شده و رضایتمندی ۹۰ درصدی مردم را به همراه داشته است.

نظر شما