شناسهٔ خبر: 69061130 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان:

سند پاسخ به بحران آلودگی هوای خوزستان تدوین می‌شود

دلال آلبوشهبازی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از برنامه‌ریزی برای تدوین سند پاسخ و مدیریت بحران برای آلودگی هوای خوزستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

داود میرشکار در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به احتمال افزایش آلودگی هوا در پاییز اظهار کرد: یکی از چالش‌های جدی خوزستان، آلودگی هوا است و باید برنامه‌ریزی‌های لازم را برای آن داشته باشیم که در این خصوص تدوین سند پاسخ به مدیریت بحران خوزستان در حال انجام است.

وی افزود: ذیل این سند، یک کارگروه در خصوص آلودگی هوا تشکیل شده است و اعضای این کارگروه باید این سند را به گونه‌ای تنظیم کنند که نقشه راه و پاسخ مناسبی برای جلوگیری از آلودگی هوا، بازدارندگی و تصمیم‌گیری در لحظه داشته باشد. این سند ماندگار خواهد بود، بنابراین دقت نظر همه برای تدوین آن نیاز است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: سورس‌های آلودگی هوا در خوزستان متنوع است و باید برای هر کدام اقدامات خاصی داشته باشیم.  

میرشکار بیان کرد: در سال‌های گذشته به ویژه سال گذشته تصمیم‌های قاطعی درباره مقابله و مدیریت آلودگی هوا گرفته شد. به طور مثال در شرایط پایداری هوا اجازه سوزاندن مزارع نیشکر داده نشد یا وقتی سوخت گاز، محدود و مطرح شد که باید سوخت جایگزین برای نیروگاه‌ها تامین شود. در سطح ملی رایزنی کردیم تا خوزستان از این مورد مستثنی شود و بنابراین نیروگاه رامین اهواز از گاز استفاده کرد.

وی افزود: تلاش بر این بود کمی وضعیت هوا بهبود یابد و رادارهای ما نشان داد سال گذشته نسبت به دو سال پیش وضعیت بهتری داشتیم و کمی شرایط مدیریت شده بود اما باید فعالیت‌هایمان را بیشتر و از آلودگی هوا پیشگیری کنیم. اگر هواشناسی، پایداری هوا را پیش‌بینی کرد باید به سرعت در این زمینه اقدام موثر داشته باشیم تا تعطیلی‌ها کمتر و هوای بهتری برای مردم خوزستان داشته باشیم.

میرشکار گفت: برنامه‌های کاهش آلودگی هوا و کاهش اثر آلودگی هوا، هماهنگی بیشتر در نحوه فعالیت دستگاه‌ها، پایش و پیش‌بینی هوا و اجرای مصوبات کارگروه باید مد نظر قرار بگیرند تا در شرایط آلودگی هوا مصوبات مناسب و موثری داشته باشیم.

انتهای پیام

نظر شما