شناسهٔ خبر: 69060485 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

نصب ۲۸ دوربین پلاک‌خوان و ۱۲ دوربین ثبت تخلف در ایلام

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام از نصب ۲۸ دوربین پلاک‌خوان و ۱۲ دوربین ثبت تخلف در شهر ایلام خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، سعید هژبری شب گذشته _دوشنبه شانزدهم مهر_ در جلسه پایش تصویری شهر ایلام اظهار کرد: پایش تصویری پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و دستگاه‌های متعددی در آن ایفای نقش می‌کند که اجرای دقیق و استاندارد آن بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: کارایی، دوام، امنیت و مقرون به صرفه بودن چهار ویژگی مهم سیستم پایش تصویری است که هم در حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری باید مدنظر قرار گیرد.

معاون عمرانی استاندار ایلام با بیان اینکه بخشی از سیستم پایش تصویری در استان و شهر ایلام سال گذشته کار شده است، تصریح کرد: در گام نخست شهرداری ایلام باید نسبت به تکمیل و بهره‌برداری از آن سیستم‌ها اقدام کند که در این راستا ۵۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

هژبری خاطرنشان کرد: برای فاز بعدی نیز ۴۰ میلیارد تومان اعتبارات تأمین شده است که شهرداری ایلام با کمک مشاور پروژه باید نسبت به کنترل ضوابط فنی، برآورد قیمت‌ها، تأیید اصالت و مالکیت نرم‌افزارها، پیش‌بینی به‌روزرسانی و جانمایی دوربین‌های سامانه و در نظر گرفتن صرفه و صلاح دولت در قرارداد پیشنهادی اقدام کند و ضمن تسریع در اجرا و جذب اعتبارات بر رعایت استانداردهای پایش تصویری نظارت داشته باشد.

وی ادامه داد: ۲۸ سامانه پلاک‌خوان و ۱۲ سامانه ثبت تخلف در سیستم پایش تصویری درون‌شهری ایلام راه‌اندازی خواهد شد که تمام این سامانه چه در حوزه سخت‌افزاری و چه در بخش نرم‌افزاری توسط متخصصان داخلی طراحی و اجرا می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام ادامه داد: در حال گذار به سمت هوشمندسازی هستیم، استفاده از سامانه‌های پایش تصویری در مدیریت شهری اجتناب‌ناپذیر است و نقش مؤثری در بهبود ترافیک، ارائه خدمات شهری و کاهش هزینه‌ها خواهد داشت.

نظر شما