شناسهٔ خبر: 69060474 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

برنامه‌ریزی صحیح در بخش کشاورزی نیاز به اطلاعات دقیق از سطح روستاها دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سرشماری عمومی کشاورزی اطلاعات مهمی را از فعالیت های کشاورزی می دهد و برنامه ریزی صحیح در بخش کشاورزی نیاز است که اطلاعات دقیق و بهنگام از سطح روستاها احصا شود که از طریق سرشماری سراسری کشاورزی به دست خواهد آمد.

صاحب‌خبر -

نوبخت اژدری ۱۷ مهر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سرشماری کشاورزی در دستیابی به خودکفایی نقش کلیدی دارد، گفت: سرشماری عمومی کشاورزی همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز در سال جاری از آبان ماه شروع خواهد شد.

وی افزود: برنامه ریزان بخش کشاورزی می بایست  آمار و اطلاعات دقیقی از وضعیت کنونی جمعیت کشاورزان  در اختیار داشته باشد تا بتواند برنامه‌ریزی‌های مربوط به حوزه امنیت غذایی را بر پایه‌های درست و دقیق انجام دهند به همین دلیل کلیه تشکل ها ، واحدهای تولیدی و موسسات غیر دولتی مرتبط با جهادکشاورزی موظف هستند تا نهایت همکاری را با ماموران سرشماری انجام دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: سرشماری عمومی کشاورزی اطلاعات مهمی را از فعالیت های کشاورزی می دهد و برنامه ریزی صحیح در بخش کشاورزی نیاز است که اطلاعات دقیق و بهنگام از سطح روستاها احصا شود که از طریق سرشماری سراسری کشاورزی  به دست خواهد آمد.

این مقام مسئول از کلیه تولید کنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی خواست نهایت همکاری را با ماموران سرشماری عمومی کشاورزی بعمل آورند.

سرشماری کشاورزی از ۱۲ آبانماه سالجاری با حضور ۱۱۲ نفر از کارشناسان آمارگیری همزمان با سراسر کشور در اردبیل نیز اجرا می شود.

انتهای پیام

نظر شما