شناسهٔ خبر: 69060385 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۱ هزار زن دارای سه فرزند و بالاتر در کهگیلویه و بویراحمد رایگان بیمه شدند

یاسوج- ایرنا- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۱ هزار زن دارای سه فرزند و بیشتر در این استان، در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به‌ صورت رایگان در این صندوق ثبت نام کردند و از مزایای آن بهره‌مند شدند.

صاحب‌خبر -

سعید کرمی روز سه‌شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به قانون از اول امسال نزدیک به ۱۱ هزار نفر از مادران سه فرزندی تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند.

کرمی بیان کرد: طبق این ماده این صندوق موظف شده مادرانی که سه فرزند دارند و از تاریخ ۹۶.۱.۱ فرزندشان فرزندان شان به دنیا آمده اند، تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی دربیایند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اینک ۴۱ هزار نفر از جمعیت استان زیر چتر حمایتی صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر قرار دارند و مزایای این صندوق شامل بازنشستگی، از کارافتادگی و فوتی است و نقل و انتقال سوابق هم می تواند لحاظ بشود.

کرمی تاکید کرد: کسانی که ۱۸ سال سن دارند و عضو این صندوق بیمه بشوند چنانچه سال های بعد شاغل شوند و برای آن ها بیمه پرداخت شود، این بیمه به عنوان سنوات خدمتی آن ها محسوب می شود.

وی ابراز کرد: بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی باید ۱۵۰ هزار نفر از عشایر و روستائیان استان زیرپوشش صندوق اجتماعی روستائیان و عشایر قرار بگیرند در حالی که پس از گذشت ۱۹ سال از تاسیس این صندوق فقط ۳۰ درصد از جامعه هدف زیر پوشش قرار گرفته اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد علت را ضعف اطلاعات عمومی مردم از مزایای خدمات این صندوق دانست و گفت: در صددیم با راه اندازی ۲۵ کارگزاری، شرایط را برای عضویت روستائیان و عشایر و استفاده بیشتر از تسهیلات حمایتی دولت در این زمینه فراهم نمائیم.

کرمی تاکید کرد: تفاوت این صندوق با مابقی مجموعه ها این است که افرادی که بین ۱۸تا ۵۰ سال سن دارند می توانند از ظرفیت این صندوق استفاده کنند.

۷۰ درصد حق بیمه اعضا را دولت پرداخت می کند و این یک مزیت بسیار مهم است و هشت سطح برای آن پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا، صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایر از سال ۱۳۸۴تاسیس شد و رویکرد آن ارائه خدمات بیمه ای بلند مدت به کشاورزان، روستاییان و عشایر در بخش‌های مستمری بازنشستگی،از کار افتادگی و فوت است.

دلیل تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بیمه اختیاری کشاورزان ، عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر بوده است .تاکنون تنها ۳۰هزار نفر در استان زیرپوشش این صندوق قرار گرفته اند که این آمار نشان می دهد آهنگ جذب بیمه‌ای در این صندوق کُند بوده است.

بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی، بیمه اجتماعی از نوع بیمه همگانی است و دولت تکلیف دارد این امکان را برای همه مردم جامعه فراهم کند.

براساس آخرین امارها ،نزدیک به ۴۴ درصد جمعیت ۷۲۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در مناطق روستایی و عشایری زندگی می کنند.

۴۴ درصد جمعیت ۷۲۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در روستاها ساکن هستند و حدود ۱۲ درصد در قالب ۸۰ هزار نفر نیز جمعیت عشایری این استان است.

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۹ شهرستان، ۱۷ شهر و حدود یک هزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه است.

نظر شما