شناسهٔ خبر: 69058722 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

تقویت زیرساخت‌های گردشگری در پایگاه ملی حسنلو نقده - اکونیوز

اقتصاد ایران: ارومیه-مدیر پایگاه ملی حسنلو نقده از آغاز عملیات عمرانی با هدف ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در این مجموعه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن شیری در این زمینه اظهار کرد: عملیات اجرایی فاز اول احداث ساختمان نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی مجموعه پایگاه ملی حسنلو به مساحت حدود ۸۰ مترمربع آغاز شده که این ساختمان شامل دو واحد نمازخانه و همچنین ۶ چشمه سرویس بهداشتی است.

مدیر پایگاه ملی حسنلو نقده با بیان اینکه اعتبار هزینه شده برای این پروژه ۱۳ میلیارد ریال است، افزود: خوشبختانه طی سال‌های اخیر با افزایش اعتبارات این مجموعه اقدامات عمرانی برای حفاظت، مرمت و ساماندهی محوطه تپه تاریخی حسنلو نقده به‌صورت مستمر در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه روستای هدف گردشگری حسنلوی نقده به‌واسطه داشتن آثار شاخص طبیعی و تاریخی از قبیل محوطه‌های مهم تاریخی، سد و تالاب یکی از مقاصد مهم گردشگری استان آذربایجان غربی به شمار می‌رود لازم است که زیرساخت‌های گردشگری برای استفاده گردشگران و رفاه حال ایشان ایجاد و توسعه یابد و امید است با تخصیص اعتبارات لازم شاهد ایجاد امکانات رفاهی بیشتر در این مجموعه باشیم.

تپه تاریخی حسنلو در ۸۰ کیلومتری ارومیه و ۹ کیلومتری نقده قرار دارد که با قدمت حدود هشت‌هزار ساله یکی از مهمترین محوطه‌های باستانی ایران بوده که دارای شهرت جهانی بوده و جام زرین حسنلو یکی از مهمترین آثار مکشوفه از این محوطه تاریخی است که قدمت سه‌هزار ساله دارد و هم‌اکنون در موزه ملی ایران باستان نگهداری می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما