شناسهٔ خبر: 69051960 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مسئول کمیته برنامه‌ریزی و ارزیابی جشنواره بین‌المللی فیلم‌ کودک و نوجوان اصفهان خبر داد

ارزیابی عملکرد جشنواره و مصاحبه درباره ۲۵۰۰ رویداد در جشنواره کودک

مسئول کمیته برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان گفت: ارزیابی عملکرد این جشنواره وظیفه‌ای است که زمان زیادی را در این کمیته می‌گیرد، همچنین براساس استانداردها از حدود ۲۵۰۰ نمونه رویداد و عوامل در سینماها مصاحبه گرفته خواهد شد.

صاحب‌خبر -

افشار تاجمیرریاحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کمیته برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در دو حیطه وظایف، فعالیت می‌کند که یکی بحث برنامه‌ریزی و بودجه است و تأمین اعتبارها و تخصیص‌ها در حوزه این کمیته تعریف می‌شود.

وی افزود: هزینه‌های پذیرایی، جنبی و سایر هزینه‌های جشنواره طبق برنامه‌هایی که از پیش در جلسات متعدد در سازمان فرهنگی و اجتماعی با حضور کمال حیدری، معاون فرهنگی شهردار اصفهان بسته شده است، تأمین اعتبار و مستندات آن‌ها آماده شده است و در نهایت برای رفتن به سایر مراحل پرداخت، وارد سیستم شهرداری می‌شود.

مسئول کمیته برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان تصریح کرد: وظیفه‌ای که زمان بیشتری را از همکاران در کمیته برنامه‌ریزی و ارزیابی جشنواره می‌گیرد، ارزیابی عملکرد جشنواره است، از این‌رو تیمی ۱۰ نفره با مشارکت سازمان صدا و سیمای اصفهان و معاونت پژوهشی این سازمان با هدف ارزیابی جشنواره از جنبه‌های مختلف همچون بررسی جشنواره، نظر مخاطبان، نظر داوران، هنرمندان و عوامل و دست‌اندرکاران تشکیل شد.

تاجمیرریاحی ادامه داد: این نظرسنجی‌ها بر اساس استانداردهای پژوهشی و با مشارکت صدا و سیما با کمترین ضریب خطا انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع سال گذشته دستاوردهای خوبی برای ما به همراه داشت و برای سال جاری به عنوان الگو قرار گرفت؛ برای مثال سال گذشته در نظر سنجی‌های انجام شده، سهم فضای مجازی در اطلاع‌رسانی برای شرکت در جشنواره فیلم کودک و نوجوان نسبت به نصب بنر و پخش بروشورهای تبلیغاتی به مراتب کم‌هزینه‌تر بوده است.

مسئول کمیته برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان گفت: در اجرای برنامه‌های جنبی تلاش کردیم آنچه که در رده کودک و نوجوان بیشتر مورد پسند بوده یا در بحث ایجاد حس نشاط و تفریح کودکان مؤثرتر است را با خروجی‌هایی که در قالب سندی ۳۰۰ صفحه‌ای در حالت‌های مختلف تهیه شده است برای جشنواره‌های بعدی ازجمله جشنواره سال جاری به صورت الگو قرار دهیم.

تاجمیرریاحی تاکید کرد: در جشنواره سال جاری مقرر شد، بر اساس استانداردها از حدود ۲۵۰۰ نمونه از جمله رویدادها و حضور عوامل در سینماها مصاحبه شود که این مصاحبه‌ها به صورت الکترونیکی ذخیره و آنالیز می‌شود و خروجی‌های آن در اختیار قرار می‌گیرد، سپس یک تیم تحلیل‌گر حدود دو هفته پس از جشنواره آن‌ها را تحلیل می‌کنند و خروجی نهایی آن را ارائه می‌دهند.

نظر شما