شناسهٔ خبر: 69051647 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فرمانده انتظامی قم؛ فرمانده انتظامی قم؛

سرقت در قم ۱۶ درصد کاهش یافت

فرمانده انتظامی قم گفت: طی ۶ ماهه نخست امسال نرخ وقوع سرقت در استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد کاهش یافته‌است.

صاحب‌خبر -

 سردار محمدرضا میرحیدری روز دوشنبه در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم،گفت: این در حالی است که آمار سرقت در سرقت‌های مهم مانند منزل، مغازه و اتومبیل افزون بر ۴۰ درصد کاهش داشته‌است.

 فرمانده انتظامی قم با بیان اینکه قم در همه شاخص‌های امنیت در وضعیت قابل‌قبولی قرار دارد، تصریح کرد: این استان سال گذشته در رتبه دوم کشور از نظر کاهش وقوع جرم قرار گرفت.

میرحیدری با تاکید بر اینکه طی ۶ماهه ابتدایی امسال سرقت خشن و قتل در قم ۵۰ درصد کاهش یافته‌است، افزود: طی این مدت تصادفات و سوانح منجر به فوت درون‌شهری نیز ۲۸ درصد کاهش یافته‌است.

 فرمانده انتظامی قم با تاکید بر کمبود مراکز انتظامی در قم، گفت: به‌رغم سال‌ها پیگیری و صدور مجوز‌های لازم، هنوز اضافه‌شدن ۲ کلانتری جدید به شهر قم محقق نشده و ما نگران این هستیم که فرماندهی انتظامی به‌خاطر این تعلل، سهمیه استان قم را لغو کند.

میرحیدری با بیان اینکه هم اینک تعداد اتباع ساکن در قم بیش از ۲۰ درصد جمعیت این استان است و باید تعداد آنها حداکثر به ۱۰ درصد جمعیت قم برسد، افزود: طی چند ماه اخیر ۲۷ هزار تبعه غیرمجاز دستگیر و ۱۰ هزار نفر به کشور متبوع خود بازگردانده شده‌اند.

نظر شما