شناسهٔ خبر: 69051273 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

از سوی نشر صاد؛

نقد و بررسی «کتاب رئالیسم عرفانی» برگزار می‌شود

نشست نقد و بررسی کتاب «رئالسیم عرفانی» ۱۷ مهر ماه ساعت ۱۶ در سالن جلسات نشر صاد برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا نشست نقد و بررسی «کتاب رئالیسم عرفانی» به قلم محمد رودگر برگزار می‌شود.

در این نشست مجید آقایی، محمدقائم خانی، میرشمس‌الدین فلاح هاشمی و پرویز شیشه‌گران از فعالان و کارشناس‌های حوزه ادبیات حضور خواهند داشت. کتاب «رئالیسم عرفانی» حاصل پژوهش‌ها و کنکاش‌های نویسنده در مقایسه رئالیسم عرفانی با رئالیسم جادویی با تأکید بر آثار مارکز است.

نویسنده این کتاب پس از یک دوره مستمر آموزش و تحقیق در زمینه ادبیات داستانی درمی‌یابد که آنچه امروزه ادبیات داستانی ایران از آن رنج می‌برد، فقدان واقع‌گرایی (رئالیسم) خاص ایرانی برگرفته از فرهنگ و هنر اصیل این سرزمین است.او سعی کرد برای اولین بار، آثاری را خلق کند که به شاخصه‌های این نوع واقع‌گرایی بومی‌سازی‌شده نزدیک باشد؛ رمان‌هایی چون «دیلمزاد» و «دخیل هفتم» که در عرصة ادبیات داستانی-عرفانی ایران بسیار موفق ظاهر شده‌اند، از جمله این آثار هستند.

پس از موفقیت آثار پیشین، محمد رودگر در صدد این برآمد که در «رئالیسم عرفانی» مبانی نظری و شاخصه‌های اساسی این نوع واقع‌گرایی (تذکره‌نگاری تصوف) را چه در ساختار و چه در مبنا بررسی و با نزدیک‌ترین جریان ادبی دنیای معاصر (رئالیسم جادویی) با تأکید بر آثار مارکز مقایسه نماید.

نشست نقد و بررسی «کتاب رئالیسم عرفانی» به قلم محمد رودگر روز سه‌شنبه، ۱۷ مهر ماه ساعت ۱۶ در سالن جلسات نشر صاد برگزار می‌شود.

نظر شما