شناسهٔ خبر: 69049561 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۷ استاد دانشگاه کردستان در بین پژوهشگران پراستناد برتر دنیا قرار گرفتند

سنندج- ایرنا- رئیس دانشگاه کردستان گفت: بر اساس تازه‌ترین بروزرسانی ISC(پایگاه استنادی علوم جهان اسلام) در مهر ماه، ۱۷ نفر از اساتید این دانشگاه در میان پژوهشگران پر استناد ۲ درصد برتر دنیا قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حامد قادرزاده روز دوشنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران اظهار کرد: این فهرست عملکرد استنادی نویسندگان را به ازای بروندادهای پژوهشی منتشر شده آنان در بازه زمانی ۱۹۶۰ تا ۲۰۲۳ در ۲۲ حوزه موضوعی اصلی و ۱۷۴ حوزه فرعی تحلیل کرده و بر این اساس، پژوهشگران پر استناد ۲ درصد برتر جهان را معرفی کرد.

وی افزود: بر این اساس در سال ۲۰۲۳، تعداد ۲ هزار و ۳۲۶ پژوهشگر با وابستگی سازمانی جمهوری اسلامی ایران حضور دارند که وزارت علوم با هزار و ۱۸۰ پژوهشگر بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است.

رئیس دانشگاه کردستان ادامه داد: ۱۷ نفر از اساتید دانشگاه کردستان در سال ۲۰۲۳ در این لیست قرار گرفته و در میان پژوهشگران پر استناد ۲ درصد برتر دنیا جای گرفتند.

قادرزاده یادآور شد: هیمن شهابی، عطاالله شیرزادی، حسن بیورانی، عبدالله سلیمی، قباد شفیعی، مهران علوی، مریم محمدی، جعفر عبداللە زادە، محمد قادرمرزی، رحمان حلاج، رحمت صادقی، محمدرضا ستاره، بندر آستین چپ، محمد رضایی، آرمان صادقی، حسین درویشی و روناک دقیق اساتید قرار گرفته در لیست مذکور هستند.

به گزارش ایرنا، دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

این دانشگاه هم اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی - مهندسی بیجار است و در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی، ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

این دانشگاه با پذیرش ۴۹۲ دانشجوی خارجی توانسته است در بعد بین المللی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

نظر شما