شناسهٔ خبر: 69047061 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نخستین دستگاه خودرو بالابر آتش‌نشانی به ناوگان عملیاتی بندر بوشهر پیوست

بوشهر-ایرنا- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: نخستین دستگاه خودرو بالابر آتش‌نشانی (نردبان تلسکوپی) به ناوگان عملیاتی بندر بوشهر پیوست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد شکیبی‌نسب روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توان پمپ این خودرو یک هزار و ۵۰۰ لیتر بر دقیقه است که با نردبان ۳۲ متری، قابلیت مهمی برای اطفای حریق در ارتفاع محسوب می‌شود.

وی افزود: این خودرو در شرایط اضطرار، قابلیت عملیات اطفای حریق برای شناورهای پهلو گرفته در اسکله و ساختمان‌های مرتفع را داراست.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: خودرو آتش‌نشانی نردبان تلسکوپی یک باکس ظرفیت گنجایش چهار نفر آتش‌نشان دارد که این مهم می‌تواند سرعت مهار آتش را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد.

شکیبی‌نسب ادامه داد: این خودرو برای بندر بوشهر پیش‌بینی شده، ولی با این حال در صورت نیاز در سایر بنادر استان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: فعالیت ایمن بنادر در گرو تجهیزات و امکانات کامل است که در این راستا به تجهیز بنادر استان در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای معطوف شده است.

بیشتر بخوانید

برگزاری مانور مشترک عملیاتی در بندر بوشهر

مانور امداد و نجات و اطفا حریق تاسیسات برقی در بندر بوشهر برگزار شد

شکیبی‌نسب یادآور شد: مدت سه سال اخیر در مجموع پنج خودرو آتش‌نشانی پیشرفته و برخوردار از استانداردهای روز دنیا به ناوگان عملیاتی بنادر استان بوشهر اضافه شده است.

وی گفت: با توجه به مطالعات و بررسی‌های انجام‌شده در بنادر استان بوشهر، نیاز ناوگان آتش‌نشانی بنادر استان در بخش دریا و خشکی به‌صورت ویژه پیگیری می‌شود.

نظر شما