شناسهٔ خبر: 69038713 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

شیوا نوروزی

ماشین پلیس‌سواری فوتبالیست‌ها! 

روزنامه جوان

فوتبال ما شبیه شهر فرنگی است که هر لحظه ممکن است یکی از عجایبش رو شود. فقط برای تماشای این عجایب هر هفته باید منتظر برگزاری مسابقات لیگ برتر باشیم. با اینکه تقریباً همه اهالی این رشته در خلق شگفتی‌های مختلف دستی برآتش دارند، اما فعلاً استقلالی‌ها گوی سبقت را از بقیه ربوده‌اند. 

صاحب‌خبر -

فوتبال ما شبیه شهر فرنگی است که هر لحظه ممکن است یکی از عجایبش رو شود. فقط برای تماشای این عجایب هر هفته باید منتظر برگزاری مسابقات لیگ برتر باشیم. با اینکه تقریباً همه اهالی این رشته در خلق شگفتی‌های مختلف دستی برآتش دارند، اما فعلاً استقلالی‌ها گوی سبقت را از بقیه ربوده‌اند. 
دیدار استقلال و هوادار در ورزشگاه شهرقدس برگزار شد و با اینکه اعضای تیم‌ها توسط اتوبوس مخصوص خود از ورزشگاه خارج می‌شوند، اما دو بازیکن استقلال به شکل کاملاً خودجوش سوار بر یکی از خودرو‌های پلیس راهور شدند! در عکس‌های منتشر شده کاملاً مشخص است که میلاد زکی‌پور و رامین رضاییان پس از خوش‌و‌بش با مأموران راهور سوار خودروی آن‌ها می‌شوند و با بدرقه مأموران از ورزشگاه خارج می‌شوند. ژست بازیکنان آبی‌پوش طوری بود که گویا سوار بر خودروی رفقای خود شده و از انجام این کار نیز بسیار راضی و خوشنود هستند. عجیب اینجاست که مأموران حاضر هم واکنش‌های مشابهی داشتند و عملاً مخالفتی با سوار شدن این دو بازیکن نشده است. 
از آنجا که اتوبوس استقلال در آن زمان در ورزشگاه شهدای قدس بوده و هنوز ورزشگاه را ترک نکرده بود باید مشخص شود که این دو نفر چطور به یک‌باره سر از ماشین پلیس درآوردند. رفت و آمد اعضای تیم‌های مختلف هنگام ورود و خروج از ورزشگاه براساس قوانین و پروتکل‌هایی انجام می‌شود و معمولاً حمل و نقل بازیکنان برعهده اتوبوس تیم است. منتها از آنجا که فوتبال ما سال‌ها به صورت جزیره‌ای و مستقل اداره شده، تصمیمات به صورت خودمختار گرفته می‌شود و هر جا هم که لازم باشد پای مجامع بین‌المللی را وسط می‌کشند. بسیاری از فعالان این حوزه بر همین مبنا عمل می‌کنند. این اولین باری نیست که شاهد رفتار‌های عجیب از فوتبالیست‌ها هستیم. منتها تاکنون سابقه نداشته بازیکنان فوتبال برای فرار از شلوغی و دور ماندن از هواداران از ماشین پلیس مثل تاکسی اینترنتی استفاده کنند. 
عجیب‌تر اینکه نه باشگاه استقلال به این مسئله واکنشی نشان داده و نه پلیس راهور. هر دو طرف جوری با این موضوع برخورد کرده‌اند که انگار همه می‌توانند خیلی راحت و بدون دردسر سوار ماشین پلیس شوند یا حمل فوتبالیست‌ها با ماشین پلیس امری کاملاً عادی و مرسوم است. عادی‌انگاری و ساده گذشتن از کنار حواشی از جمله راهکار‌هایی است که در فوتبال ایران همیشه جواب داده و حتی در موارد حاد باعث فراموشی موضوع شده است. وقتی باشگاه اتوبوس ویژه برای تیم در نظر گرفته، چرا باید از ماشین پلیس استفاده شود؟ قاعدتاً حضور مأموران سواره و پیاده در ورزشگاه‌ها برای انجام وظایف محوله است و در این شرایط است که بازی‌ها بدون مشکل یا با حداقل مشکل برگزار می‌شوند. طبعاً مأموران راهور هنگام برگزاری بازی‌ها، نقش پررنگی در کنترل ترافیک اطراف ورزشگاه را برعهده دارند و با مدیریت بار ترافیکی، عبور و مرور را آسان می‌کنند، ولی انتشار عکس‌های خندان زکی‌پور و رضاییان این شبهه را در اذهان عمومی ایجاد کرده که مأموران بیشتر حواس‌شان به حمل و نقل این دو بازیکن بوده تا خدمت به مردم. ضمن اینکه از بعد قانونی نمی‌توان از خودرو‌های پلیس استفاده شخصی کرد. از آنجا که این دو بازیکن کاملاً سرحال و خوشحال بودند و شرایط ورزشگاه نیز کاملاً عادی و آرام گزارش شده، به‌هیچ وجه نمی‌توان ماشین پلیس سواری دو بازیکن آبی‌پوش را توجیه کرد. همین چند ماه پیش بود که علی پروین با استفاده از یک آمبولانس خصوصی ورزشگاه آزادی را ترک کرد و بازتاب آن در سطح جامعه آنقدر بد بود که منجر به پلمب آن شرکت خصوصی شد. نباید نگران برخورد جدی و بدون مماشات با اقدامات غیرقانونی و خودخواهانه بود، چراکه اینگونه برخورد‌های قاطع به حفظ اعتماد عمومی کمک می‌کند.

نظر شما