شناسهٔ خبر: 69035329 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشاور وزیر علوم:

کارآفرینی به عنوان تکلیف دانشگاه ملی مهارت تعیین شود

تهران- ایرنا- مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت علوم، دانشگاه ملی لازمه تحقق اهداف این دانشگاه را آمایش نیازهای روز جامعه دانست و گفت: نیازهای ذی‌نفعان و مخاطبان شناسایی شده و توسعه کشور در بخش کارآفرینی برای دانشگاه ملی مهارت یک تکلیف تعریف شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علمی ایرنا از وزارت علوم، آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه ملی مهارت با حضور سیداحمدرضا خضری، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت علوم، امروز (یکشنبه) در سازمان مرکزی برگزار شد.

خضری در این مراسم دانشگاه ملی مهارت را دانشگاهی فرابخشی و فرصتی برای اشتغال و کارآفرینی برشمرد و افزود: این دانشگاه باید نام خود را هم در زمینه ملی و هم در زمینه مهارتی، به معنای واقعی تحقق بخشد.

وی دانشگاه ملی مهارت را دانشگاهی برای تأمین نیازهای جامعه و صنعت معرفی و خاطرنشان کرد: این دانشگاه باید توجه به کارآفرینی و اشتغال را در دستور کار خود بداند و در راستای آماده‌سازی نیروی ماهر و کارآمد برای جامعه تلاش کند.

خضری لازمه تحقق اهداف دانشگاه را آمایش نیازهای روز جامعه دانست و اظهار کرد: نیازهای ذی‌نفعان و مخاطبان شناسایی شده و توسعه کشور در بخش کارآفرینی برای دانشگاه ملی مهارت به عنوان یک تکلیف تعریف شود.

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت علومتوجه به وضعیت اعضای هیات علمی، کارکنان و منابع انسانی را برای دستیابی به آموزش‌های کیفی ضروری دانست و افزود: با توجه به محدودیت‌های منابع مالی دولت، این دانشگاه می‌تواند با درآمدزایی و جذب کمک‌های خیرین و نیکوکاران و هدایت هدفمند آنها در راستای گسترش همه‌جانبه دانشگاه گام بردارد.

ارائه گزارش عملکرد رئیس سابق دانشگاه ملی مهارت

رئیس پیشین دانشگاه ملی مهارت نیز در این مراسم ضمن برشمردن تاریخچه و فلسفه تأسیس دانشگاه به برخی از دستاوردها و فعالیت‌های دانشگاه در زمان تصدی خود اشاره کرد.

عرفان خسرویان به طرح مواردی نظیر افزودن معاونت صلاحیت حرفه‌ای به چارت دانشگاه، کسب مجوز پارک علم و فناوری، راه‌اندازی کنسرسیوم‌های اشتغال، راه‌اندازی کارگروه‌های چهارگانه ساختار، درآمدزایی، آمایش و اشتغال، رفع مشکلات حقوقی املاک دانشگاه همراه دریافت ۳۰ سند ملکی و افزایش بودجه دانشگاه پرداخت.

سرپرست دانشگاه ملی مهارت نیز دانشگاه ملی مهارت را یکی از تأثیرگذارترین مراکز دولتی در عرصه اشتغال و کارآفرینی خواند و گفت: بیشترین آموزش‌های رسمی دولتی در عرصه مهارت‌افزایی و اشتغال‌آفرینی متعلق به دانشگاه ملی مهارت است و به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه مهارتی کشور باید اهداف و برنامه‌ها با شرایط و زیست‌بوم کشور همگام باشند.

غلامرضا زمانی، به پاره‌ای از برنامه‌های دانشگاه نظیر رسیدگی به مطالبات اداری و مالی همکاران اعم از هیات علمی و غیر هیات علمی، تجهیز و به‌روزرسانی کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها، کیفی کردن آموزش‌های مهارتی، جذب دانشجوی خارجی با محوریت هم‌زبانی و همجواری با کشور ایران، استفاده حداکثری از توان و ظرفیت نیروی انسانی و تشکیل بنیاد حامیان و خیرین اشاره کرد.

در پایان مراسم، حکم انتصاب غلامرضا زمانی به عنوان سرپرست دانشگاه ملی مهارت توسط خضری، به وی تقدیم و متن قدردانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از عرفان خسرویان در زمان تصدی مسئولیت به او تسلیم شد.

نظر شما