شناسهٔ خبر: 69029184 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

سربازی در اندیشه انقلاب اسلامی دارای قداست است

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: بحمدالله در نظام مقدس جمهوری اسلامی سرباز هویت، جایگاه و قداست دارد و سربازی یک عنوان پرافتخار است. وصیت شهید سلیمانی این بود که بر روی سنگ قبرش سرباز قاسم سلیمانی نوشته شود؛ بر همین اساس سربازی یک عنوان باعظمت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در آیین تجلیل از کارکنان وظیفه این اداره‌کل که امروز در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان برگزار شد، با قدردانی از زحمات و تلاش‌های سربازان وظیفه اظهار داشت: فلسفه نامگذاری یکی از روز‌های هفته دفاع مقدس و مقاومت به نام روز سرباز در واقع ناظر به نقش‌آفرینی‌ها، ایثارگری‌ها و ازخودگذشتگی‌های سربازان مخلص ولایت در طول سال‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت، دفاع از حرم و حریم و عرصه‌های مختلف دفاعی است.

وی افزود: امروز بخشی از تامین امنیت عمومی در جامعه و برقراری نظم و انضباط اجتماعی با نقش‌آفرینی سربازان انجام می‌شود و در اکثر قریب به اتفاق ساختار‌های نظامی و انتظامی، کارکنان وظیفه بخش قابل اعتنا از ظرفیت این سازمان‌ها و یگان‌ها را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: در سال‌های دفاع مقدس، سربازان دوشادوش پایوران و بدنه فعال جامعه یعنی بسیج ایفای نقش کردند. استعداد قابل توجهی از شهدای دفاع مقدس سربازان هستند. امروز هم برای مقابله با ناامنی‌های حاشیه مرز مخصوصا در استان‌هایی که اشرار مسلح تحرک دارند مثل سیستان و بلوچستان، آذربایجان و کردستان شهدایی از جامعه پایوران و کارکنان وظیفه تقدیم می‌شود.

این مقام مسئول گفت: کارکنان وظیفه شاغل در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی سهم و نقش قابل ذکر و اعتنایی در پیشبرد امور در حوزه‌های عمومی، پشتیبانی و خدماتی و تخصصی ایفا می‌کنند که ارزشمند است.

سردار یوسفعلی‌زاده انس با قرآن، آشنایی با احکام، معارف و آداب اسلامی و همچنین آشنایی با سبک زندگی و سلوک ایثارگران، رزمندگان و شهیدان را ضروری دانست.

وی با بیان اینکه متاسفانه فکر غلطی از گذشته‌های دور پمپاژ شده که خدمت سربازی دوران اجباری است، بیان داشت: بحمدالله در نظام مقدس جمهوری اسلامی سرباز هویت، جایگاه و قداست دارد و سربازی یک عنوان پرافتخار است. وصیت شهید سلیمانی این بود که بر روی سنگ قبرش سرباز قاسم سلیمانی نوشته شود؛ بر همین اساس سربازی یک عنوان باعظمت است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تاکید کرد: دوران خدمت سربازی به‌عنوان یک فصل طلایی و نوین برای زندگی و آینده جوانان به شمار می‌رود؛ بر همین اساس از شما می‌خواهم که دوران خدمت سربازی را غنیمت بشمارید و در این خدمت پرافتخاری که انجام می‌دهید ان‌شاءالله منشا اثر باشید و بیاموزید و کسب تجربه کنید.

این مقام مسئول ابراز داشت: قدر خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی که از نظر امامین انقلاب اسلامی عبادت است بدانید، حال این سربازی در لباس پاسداری، خدمت در لباس افسر ارتش و یا کارآفرین در حوزه صنعت و معدن باشد. هر کجا بتوان در جهت دفع شر دشمن و تقویت جبهه خودی منشا خدمت شد عبادت است.

انتهای پیام/

نظر شما