شناسهٔ خبر: 69027784 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خراسان جنوبی تا فردا میزبان سامانه بارشی است

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی از ادامه فعالیت سامانه بارشی و تقویت آن در خراسان جنوبی تا ظهر فردا خبر داد.

صاحب‌خبر -

لطفی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با توجه به ماهیت رگباری بارش‌ها وقوع روان آب و آبگرفتگی معابر به ویژه در نیمه شرقی استان و به خصوص در برخی نقاط شهرستان‌های درمیان، زیرکوه، سربیشه، قاین و بیرجند پیش بینی می‌شود گفت: احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در شهرستان‌های درمیان، زیرکوه و سربیشه وجود دارد.

او افزود: احتیاط در تردد، عدم صعود به ارتفاعات، پرهیز از اتراق و توقف و همچنین چرای دام در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، لایروبی کانال ها، آبراهها، دهانه پل‌ها و همچنین تسریع در  جابه جایی محصولات کشاورزی برداشت شده از مکان باز به مکان‌های مسقف و سرپوشیده از جمله توصیه‌های هواشناسی است.  

لطفی با اشاره به اینکه با ادامه فعالیت سامانه بارشی و تقویت آن در استان تا ظهر فردا افزایش متناوب ابر، وزش باد شدید لحظه‌ای گاهی با گرد و خاک و در بعضی از ساعات رگبار و رعد برق پیش بینی می‌کنیم بیان کرد: در مناطق کوهستانی و مستعد بارش تگرگ و برخورد صاعقه نیز در این مدت پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی اظهار کرد:  دما تا صبح روز سه شنبه روند کاهشی دارد و امروز این کاهش در استان محسوس است.

او تصریح کرد: خنک‌ترین نقاط استان صبح امروز زهان و باقران با کمینه دمای ۱۲درجه سلسیوس و روز گذشته گرمترین‌ها دهسلم و بندان با بیشینه ۳۹ درجه سلسیوس گزارش شده است.

لطفی ادامه داد: برای مرکز استان نیز تغییرات دما در شبانه روز  گذشته بین ۱۶ تا ۳۲ درجه سلسیوس ثبت شده است.  

نظر شما