شناسهٔ خبر: 69027574 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نقش پیشگرانه پابند الکترونیک مجرمان تا کشف ۹۰ درصدی پرونده‌های پلیس فتا سمنان

سمنان - ایرنا - ۱۵ درصد کاهش سرقت و افزایش چهار درصدی کشف سرقت، کاهش ۳۷ درصدی تصادفات منجر به فوت، نقش پیشگیرانه استفاده از پابند الکترونیک برای مجرمان، کشف ۹۰ درصد پرونده‌های مربوط به پلیس فتا، ۱۱ درصد کاهش جرایم سایبری و افزایش ۸۲۵ درصدی کشف قاچاق سوخت، بخشی از دستاوردهای نیروی انتظامی استان سمنان در نیمه نخست ۱۴۰۳ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیزدهم تا نوزدهم مهر ۱۴۰۳ در تقویم رسمی کشور هفته فرماندهی انتظامی جمهوری ایران(فراجا) نامگذاری شده است که امسال شعار «پلیس هوشمند، مردم قانون مدار» برای هفته فراجا انتخاب شده است.

سردار جلیل موقوفه‌ئی فرمانده و حجت‌الاسلام قاسم نوروزپور رییس عقیدتی انتظامی سمنان روز یکشنبه به همین مناسبت در نشستی با اصحاب رسانه در سالن همایش ستاد فرماندهی انتظامی این استان به ارایه گزارش از بخشی عملکرد پلیس در این استان پرداخت.

فرمانده انتظامی سمنان با اشاره به شعار هفته فراجا و تاکید بر ضرورت هوشمندسازی در پلیس، بیان کرد: نصب پابند الکترونیکی برای مجرمان دارای سابقه کیفری در این استان از جمله اقدام‌ها در راستای هوشمندسازی است.

وی ادامه داد: نصب پابند الکترونیکی نقشی مهم در پیشگیری از وقوع جرایم دارد و چندی پیش پایند الکترونیکی سارق سابقه‌دار در صحنه سرقت را ناکام کرد.

سردار موقوفه‌ئی اضافه کرد: همراهی و خودمراقبتی مردم، تلاش‌های پلیس و آگاهی‌بخشی در جامعه نقشی مهم در کاهش جرایم و به ویژه وقوع سرقت دارد و سمنان با همراهی بخش‌های مختلف جزو استان‌های امن کشور محسوب می‌شود.

به گفته وی ۹۰ درصد پرونده‌های حوزه سایبری در استان سمنان مربوط به نیمه نخست ۱۴۰۳ با اقدام‌های تخصصی پلیس کشف و ۱۱ درصد کاهش جرائم سایبری ثبت شد.

وی بیان کرد: کاهش ۲۲ درصدی سرقت از خانه‌ها، کاهش ۶ درصدی سرقت خودرو، کاهش ۴۳ درصدی سرقت موتورسیکلت، کاهش ۷۸ درصدی سرقت محموله و کاهش ۶۷ درصدی سرقت مسلحانه از جمله دستاوردهای فرماندهی انتظامی استان سمنان در نیمه نخست ۱۴۰۳ است.

نقش پیشگرانه پابند الکترونیک مجرمان تا کشف ۹۰ درصدی پرونده‌های پلیس فتا سمنان

فرمانده انتظامی سمنان گفت: تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس استان در نیمه نخست ۱۴۰۳ منجر به افزایش ۸۲۵ درصدی کشف قاچاق سوخت شد.

سردار جلیل موقوفه‌ئی تاکید کرد: ۳۴ دستگاه اجرایی در تامین امنیت استان نقش دارند و انتظار می‌رود تمامی بخش‌ها بیش از پیش با عمل به وظایف خود همراه پلیس در تامین امنیت جامعه باشند.

۱۱۳ شهید امنیت از استان سمنان

رییس عقیدتی فرماندهی انتظامی سمنان بیان کرد: نیروی انتظامی استان ۱۱۳ شهید در مسیر تامین امنیت جامعه تقدیم کرده است.

حجت‌الاسلام قاسم نوروزپور ادامه داد: توجه به قرآن و نهج‌البلاغه با هدف بصیرت‌افزایی کارکنان فرماندهی انتظامی از اولویت‌های ۱۴۰۳ است.

وی اضافه کرد: برنامه‌های ارتقای دینی و مذهبی در راستای تربیت پلیس ایرانی و اسلامی، حضور فعال در فضای مجازی با هدف ترویج نمازخوانی از جمله فعالیت‌های بخش عقیدتی فرماندهی انتظامی استان سمنان است.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد.

نظر شما