شناسهٔ خبر: 69026013 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شانا | لینک خبر

سرپرست شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

رویکردهای مدیریتی مهم‌ترین رکن حاکم بر ایمنی فرایند/ نشت مواد شیمیایی باید بسیار جدی گرفته شود

 سرپرست شرکت ملی صنایع پتروشیمی، دستورعمل‌ها، فرایندها و فناوری‌ها و رویه‌ها و رویکردهای مدیریتی را سه رکن اصلی در مدیریت ایمنی فرایند دانست و تأکید کرد: مدیران باید دستورعمل‌های ابلاغی کمیته‌های بالادستی را جدی بگیرند و به‌سرعت به زیرمجموعه ابلاغ کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شانا، حسن عباس‌زاده امروز (یکشنبه، ۱۵ مهر) در دومین همایش مدیریت ایمنی فرایند که در مرکز همایش‌های شرکت ملی نفت ایران (کوشک) برگزار شد، با اشاره به رشد صنعت پتروشیمی که هم‌اکنون در مرز ۱۰۰ میلیون تن ظرفیت اسمی است، بیان کرد: ظرفیت تولید این صنعت تا پایان برنامه هفتم توسعه به سالانه ۱۳۱ میلیون تن می‌رسد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون حدود ۸۰ درصد ظرفیت صنعت پتروشیمی استفاده می‌شود، افزود: ۲۰ درصد دیگر به دلایل مختلف از جمله خوراک، تعمیرات و مشکلات فرایندی فعال نیستند. اگرچه حدود ۶۰ درصد عدم تولید در اثر کمبود خوراک است، اما بخش هم به‌ موضوعات فرایندی برمی‌گردد.

سرپرست شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی با مواد شیمیایی درگیر است و نشت این مواد باید بسیار جدی گرفته شود، گفت: بنابراین به موضوع ایمنی فرایند در حالت عادی نیز باید توجه شود، به‌ویژه در مناطقی که صنعت به جامعه پیرامونی نزدیک است.

عباس‌زاده دستورعمل‌ها، فرایندها و فناوری‌ها و رویه‌ها و رویکردهای مدیریتی را سه رکن اصلی در مدیریت ایمنی فرایند دانست و تأکید کرد: مدیران باید دستورعمل‌های ابلاغی کمیته‌های بالادستی را جدی بگیرند و به‌سرعت به زیرمجموعه ابلاغ کنند.

نظر شما