شناسهٔ خبر: 69021916 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس میراث فرهنگی اعلام کرد:

رشد ۸ درصدی گردشگری مشگین‌شهر

رئیس اداره میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی مشگین شهر از رشد ۸ درصدی گردشگر در این شهرستان نسبت به سال قبل خبر داد.

صاحب‌خبر -

ایمانعلی ایمانی در گفت‌وگو با ایسنا از افزایش ۸ درصدی گردشگران در مشگین شهر نسبت به سالهای اخیر خبر داد وگفت:‌ امسال نسبت به سنوات قبل بیشترین اقامت در شب را در واحدهای اقامتی شهرستان شاهد بودیم.

وی درخصوص  مشکلات گردشگری ، علت تاخیرافتتاح موزه باستان شناسی، و بر آیند دوجشنواره ملی انگور وسیب برگزار شده در مشگین شهر گفت: مشکل گردشگر در بازدید از شهرستان مربوط به تاسیسات گردشگری نیست، تمامی تاسیسات و موسسات گردشگری در امر تشریفات و میزبانی سنگ تمام می گذارند. بلکه یک سری مشکلات زیر ساختی داریم که از جمله نبود راههای مناسب دسترسی به مناطق نمونه گردشگری، مشکل در سیستم روشنایی مسیر،خط کشی ها، نبود پارک مسافر در داخل شهر ، نبود سرویس بهداشتی و ترافیک که گلایه اکثر گردشگران و میهمانان از این موضوعات است.

رئیس اداره میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی مشگین شهر ادامه داد: درخصوص موزه باستان شناسی امسال در جلسه ای که با حضور نماینده مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی دکتر رضازاده داشتیم، برای اولین بار نماینده شهرستان از محل اعتبارات تخصیصی در اختیار مبلغ شش میلیارد تومان جهت تکمیل و بهره برداری موزه باستان شناسی تخصیص دادند که امسال صد درصد مراحل تکمیل ساختمان فیزیکی موزه کامل می شود. منتها تجهیز موزه بازهم نیاز به اعتبار دارد و این امر از منابع میراث فرهنگی و اعتبارات ملی امکان پذیر خواهد بود.

ایمانی افزود: از آغاز سال ۱۴۰۳ برنامه های متنوع فرهنگی و گردشگری در جهت معرفی ظرفیت ها و قابلیت فرهنگی، گردشگری، تاریخی و طبیعی مشگین شهر انجام گرفته است که می توان به جشن نوروزگاه، جشن نوروز نامه پل، جشن عید سعید فطر، جشن مبعث پیامبر، عید قربان ، نمایشگاه صنایع دستی، جشنواره آشپزی، جشنواره ملی انگور و جشنواره ملی سیب اشاره کرد. 

رئیس اداره میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی مشگین شهر بیان کرد: برگزاری چنین رویدادهایی نقش موثر و مهمی در معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت های شهرستان دارد، بطوریکه عرصه برای عرضه تولیدات صنعتگران صنایع دستی،  تولیدات دامی، کشاورزی و باغی گشوده می شود.

ایمانی ادامه داد: امسال چهار رویداد فرهنگی با عناوین جشنواره ملی نان و برکت، فرهنگی- ورزشی عشایر، سیب و انگور و زمستان بیدار در فهرست و تقویم رویدادهای گردشگری کشور ثبت کردیم و با توجه به قابلیت های منطقه به تعداد این رویدادها در تقویم گردشگری کشور اضافه خواهد شد.

وی افزود: بیشترین تمرکز اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان و شهرستان توسعه واحدهای اقامتی شهرستان است و امسال با افتتاح دو هتل آپارتمان و بهره برداری اکو کمپ دومان در شابیل ۲۵۰ تخت به واحدهای اقامتی شهرستان اضافه شد. همچنین برای ۸ واحد بوم گردی موافقت اصولی صادر شده است و بزودی عملیات عمرانی این مجموعه ها شروع خواهد شد.

ایمانی در ادامه بیان کرد: برای دو هتل پنج ستاره موافقت اصولی صادر شده و با آغاز احداث این دو هتل و بهره برداری از آنها افق تازه ای در رونق صنعت گردشگری مشگین شهر شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام

نظر شما