شناسهٔ خبر: 69021165 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۱۰ هزار قطعه فلامینگو مهاجر وارد تالاب دورگه‌سنگی نقده شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: کارشناسان در پایش‌های خود دسته‌های بزرگ از فلامینگو‌های مهاجر که تعدادشان به ۱۰ هزار قطعه می‌رسد، در تالاب دورگه‌سنگی این شهرستان مشاهده کردند.

صاحب‌خبر -

اکبر قایمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: هر سال در این فصل فلامینگو‌های مهاجر از دریاچه ارومیه به سمت تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه از جمله تالاب دورگه‌سنگی این شهرستان مهاجرت می‌کنند.

وی اضافه کرد: این پرندگان مهاجر که بیش از ۶۰ درصد آنها فلامینگو‌های جوان هستند، مدتی را در تالاب «دورگه‌سنگی» که عمق آب آن زیاد نیست و به راحتی می‌توانند به جلبک‌ها دسترسی داشته باشند، به استراحت و تغذیه پرداخته و سپس کوچ خود را به مناطق جنوبی‌تر ادامه می‌دهند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: امسال برای نخستین بار طی ۲۰ سال اخیر تالاب دورگه‌سنگی از وضعیت آبی مطلوبی برخوردار است و هم اکنون با وجود تبخیر، بیش از ۹ میلیون مترمکعب آب در آن ذخیره شده است.

وی پیش‌بینی کرد که امسال با توجه به وضعیت مطلوب آب تالاب دورگه‌سنگی، امنیت کامل و غذای کافی شمار فلامینگو‌های مهاجر در این تالاب به بیش از ۳۰ هزار قطعه افزایش پیدا کند.

قایمی اظهار کرد: بازگشت دوباره فلامینگو‌های مهاجر، تالاب «دورگه‌سنگی» را به یکی از جاذبه‌های گردشگری در این شهرستان تبدیل کرده است و روزانه عکاسان و دوستداران محیط زیست برای تماشا و دیدن این پرندگان زیبا به این منطقه سفر می‌کنند.

فلامینگو پرنده‌ای است با پا‌های دراز و منقاری منحنی و گردنی بلند خمیده، آبچر با بدنی بسیار کشیده و پر و بالی به رنگ‌های سفید و صورتی که بین ۹۰ سانتی‌متر تا ۱٫۵ متر بلندی دارد و در پرواز، بال‌ها و گردن کشیده و قدری پایین‌تر از سطح بدن قرار می‌گیرد و بال‌هایش ترکیب زیبایی از رنگ‌های سرخ و سیاه دارد و به آرامی راه می‌رود.

نظر شما