شناسهٔ خبر: 69020852 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نفت سفید مناطق سخت‌گذر چهارمحال و بختیاری ذخیره‌سازی شد

شهرکرد – ایرنا - مدیر شرکت‌ ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه مشکلی در خصوص تامین نفت سفید در استان وجود ندارد گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده نفت سفید روستاها و مناطق سخت‌گذر این استان که به شبکه گاز طبیعی متصل نشده‌اند ذخیره‌سازی شده و در حال ارسال است.

صاحب‌خبر -

ساسان تیموری روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا با تاکید بر اینکه ذخیره‌سازی نفت سفید مناطق سخت‌گذر باید تا قبل از بارش‌ها انجام شود افزود: همچنین مناطق دیگری که از راه دسترسی برخوردار هستند نیز سهمیه نفت سفید آن‌ها به مرور زمان ارسال می‌شود.

وی اظهار داشت: سهمیه نفت سفید هر خانوار به ازای هر نفر و براساس اقلیم آن منطقه در نظر گرفته می‌شود.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی چهارمحال و بختیاری گفت: کسانی که مشمول دریافت سهمیه نفت سفید می‌شوند و در سامانه "درخواست فرآورده های نفتی" سدف ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به عاملان فروش و از طریق کارت بانکی در دستگاه کارت‌خوان نفت سفید سهمیه خود را دریافت کنند.

وی یادآور شد: از خانوارهای مشمول دریافت سهمیه نفت سفید چهارمحال وبختیاری درخواست می‌شود برای دریافت سهمیه خود در سامانه سدف ثبت‌نام کنند.

تیموری اضافه کرد: در زمان حاضر هفت و ۵۰۰ خانوار در چهارمحال وبختیاری از نعمت گاز طبیعی بی‌بهره هستند و نفت سفید مورد نیاز آن‌ها از طریق شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تامین می‌شود.

وی بدون اشاره به سهمیه کلی نفت سفید پیش بینی شده چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته ۱۱ میلیون لیتر نفت سفید در بین خانواده‌های مشمول توزیع شد.

افزایش ۸.۸ درصدی مصرف بنزین

مدیر شرکت‌ ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و افزایش ترددها مصرف بنزین در استان طی نیمه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

تیموری ادامه داد: میانگین مصرف بنزین روزانه در چهارمحال و بختیاری یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار لیتر است.

وی یادآور شد: در زمان حاضر ۵۸ جایگاه عرضه سوخت مایع و ۴۱ جایگاه عرضه سی ان جی در چهارمحال و بختیاری فعال است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت است و هم‌اکنون ۹۲.۳ درصد جمعیت روستایی این استان زیرپوشش گازرسانی قرار دارد.

نظر شما