شناسهٔ خبر: 69020026 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد:

روز مباهله جمهوری اسلامی ایران

کارشناس مسائل سیاسی در مورد بزرگی و اهمیت نماز جمعه اخیر تهران به امامت رهبر معظم انقلاب، بهترین تعبیر از این واقعه را مباهله خواندن این اقدام رهبری دانست.

صاحب‌خبر -

 محسن هاشمی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی«شیرازه»، در مورد بزرگی و اهمیت نماز جمعه اخیر تهران به امامت رهبر معظم انقلاب، بهترین تعبیر از این واقعه را مباهله خواندن این اقدام رهبری دانست.

کارشناس سیاسی ادامه داد: در تاریخ، مباهله را به عنوان یکی از رسوم ادیان ابراهیمی و اقوام سامی نام می‌برند که در آن دو گروه که مدعی حق هستند با نزدیک‌ترین افراد به خود، در مکانی جمع شده و بعد از آنکه هیچ منطق و سخنی نتوانست دیگری را از رقابت خارج کند. طرفین با نفرین کردن یکدیگر به اثبات حقانیت خود می‌پردازند.

محسن هاشمی افزود: این روش توسط پیامبر اسلام برای اثبات حقانیت خود در مقابل مسیحیان مورد استفاده قرار گرفت و وقتی آنان مشاهده کردند که پیامبر اسلام با اهل بیت و خانواده خود در این مراسم شرکت کرده و آنقدر خود را حق به جانب می‌داند که لحظه‌ای در این تجمع تردید ندارد، مسیحیان ترسیده و به حقانیت اسلام اعتراف کرده و تسلیم خواسته پیامبر شدند.

هاشمی گفت: حال ۱۴۰۰ سال بعد از این واقعه مهم،  امام دیگری یه نام سید علی خامنه‌ای در مواجهه با مدعیان پیرو دین دیگری به نام یهود نزدیک‌ترین افراد خود را دور هم جمع کرد تا نمایش دیگری از قدرت و حقانیت خود را از خود نشان دهد.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایش رزم که اتفاقاً بعد از زد و خوردی خونین و موشک بارانی بزرگ بود دشمن اسرائیلی به نام یهود بارها تهدید کرد که نماز جمعه و حضور مردم را به خاک و خون می‌کشد و حتی با درج تصویری ترور رهبری را اعلام کرد و ترس و نگرانی عجیبی در جامعه احساس شد.

کارشناس سیاسی در ادامه گفت: و اما رهبری برای اثبات حقانیت و اقتدار ایران، فراخوانی بزرگ داد و خانواده بزرگ انقلابی خود را برای یک تجمع عظیم و نشان دادن حقانیت و اثبات برتری خویش دور هم جمع کرد تا به قول آن عالم مسیحی اثبات شود که آنقدر بر حق است که خانواده مردمی خود را به میدان می‌آورد و لحظه‌ای در تأمین امنیت آنها شک نمی‌کند.

محسن هاشمی بیان کرد: و اما دعای او همان خطبه‌های نماز جمعه و بیان بدون ترس مواضع و حتی تهدیدات دوباره دشمن بود که اتفاقاً بخش بزرگی از آن همزبان با پیامبر اسلام به عربی و در کنار این گفتار نظری و کلامی؛ نبود فرماندهان عالی رتبه نظامی، نفرین عملی را نیز نشان داد که اگر دشمن بخواهد خطایی کند عملاً نیز حقانیت را اثبات خواهد نمود.

هاشمی در پایان عرایض خود گفت:و اینجا دشمن صهیونیستی بود که وقتی به میدان آمدن و ظاهر شدن عمومی، امام را دید و فراخوان عظیم یارانش را، از نفرین و اقدام خود پشیمان شد و عملاً حقانیت ایران اسلامی را پذیرفت و مردم منطقه نیز اقتداری مباهله گونه را دیدند و حق را چنانچه در شبکه‌های اجتماعی می‌بینیم به ایران با رهبری سید علی خامنه‌ای دادند.

انتهای خبر/۲۲۴۲۲۴

نظر شما