شناسهٔ خبر: 69018686 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

آیفون 17 ایر با این صفحه نمایش های جدید به باریک ترین پرچمدار دنیا تبدیل می‌شود

صاحب‌خبر -

ظاهرا صفحه نمایش گوشی آیفون 17 ایر – iPhone 17 Air توسط یک کمپانی تایوانی تولید خواهد شد. این پانل‌ها لایه‌های لمسی و نمایشگر پانل را با یکدیگر ادغام خواهند کرد.

اخیرا یک کمپانی تایوانی به نام نواتک مدعی شده که در آینده نزدیک توسعه نمایشگرهای جدید OLED خود با بهره‌گیری از فناوری جدید ادغام تاچ و نمایشگر (TDDI) را آغاز خواهد کرد.‌ به‌ادعای این کمپانی، ممکن است پانل‌های جدید TDDI سال آینده در آیفون 17 به کار گرفته شوند. بر اساس شایعات موجود در خصوص نسل بعدی پرچمداران اپل، بسیاری افراد از همین الان اعتقاد دارند این صفحه نمایش متعلق به آیفون 17 ایر خواهد بود.

پانل صفحه نمایش آیفون 17 ایر چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟

گزارش‌های اخیر توسط وبسایت‌های DigiTimes و MacRumors منتشر شده و زمان شروع فرآیند ساخت پانل‌های TDDI این کمپانی تایوانی را سه ماهه دوم سال 2025 توصیف کرده است. بر اساس همین گزارش‌ها، ممکن است اپل نخستین مشتری نواتک برای این پانل‌ها باشد.

گوشی iPhone 17 Air گوشی iPhone 17 Air

به‌طور خاص دیجی‌تایمز گزارش داده که علیرغم عدم انتشار هیچ‌گونه اطلاعات رسمی از سوی Novatek، زمان آغاز فرآیند تولید این پانل‌های صفحه نمایش هم‌خوانی دقیقی با نسل بعدی آیفون‌های اپل در سال 2025 دارد. این پانل‌ها همان‌طور که از اسمشان پیداست، با ادغام لایه‌های لمسی و نمایشگر ضخامت بسیار کمتری داشته و می‌توانند به باریک‌تر شدن نسل بعدی پرچمداران اپل کمک فراوانی کنند. این مساله به‌طور خاص می‌تواند در خصوص آیفون 17 ایر که بسیار افراد آن را آیفون 17 اسلیم می‌خوانند نیز صدق کند.

دیجی‌تایمز همچنین ادعا کرده که اپل برنامه‌های گسترده‌ای برای این پانل‌های باریک نواتک داشته و در صدد است تا در صورت تعبیه موفقیت‌آمیز آن در iPhone 17 Air، در برخی دستگاه‌های آینده خود مثل اپل واچ یا آیپد نیز استفاده کند. علاوه بر این، با انتشار گسترده اخبار و اطلاعات در خصوص آیفون فلیپ یا آیپد تاشو اپل همچنین می‌توان پیش‌بینی کرد که این دستگاه‌ها نیز مجهز به پانل‌های TDDI روانه بازار شوند.

صفحه نمایش آیفون 17 ایر صفحه نمایش آیفون 17 ایر

در حال حاضر تنها اطلاعاتی که از گوشی آیفون 17 ایر داریم، این است که مدل ایر یا اسلیم قرار است سال آینده جایگزین مدل پلاس در خانواده اپل شود و یک صفحه نمایش 6.7 اینچی داشته باشد. از سوی دیگر برخی اخبار نیز به حضور حفره‌های کوچکتر و ناحیه باریک‌تر داینامیک آیلند اشاره دارند.

از سوی دیگر انتظار می‌رود که تمامی مدل‌های سری آیفون 17 اپل به صفحه نمایش‌های 120 هرتزی ProMotion با نرخ رفرش متغیر مجهز شوند. همچنین یکی دیگر از منابع نیز خبر از حضور یک لایه فوق سخت ضد بازتاب نور در آیفون‌های سال آینده اپل داده که نه تنها مانع از بازتاب نور از سطح آن می‌شوند؛ بلکه مقاومت بسیار بیشتری هم در برابر خط و خش و ضربه دارند.

در گجت نیوز بخوانید:
گلکسی S25 اولترا از آیفون 17 اسلیم هم باریک تر و سبک تر خواهد بود آیفون ۱۷ اسلیم فقط یک دوربین خواهد داشت؟ همه چیز درباره آیفون ۱۷ اپل؛ از پرچمدار ۲۰۲۵ اپل چه می‌دانیم؟

نظر شما