شناسهٔ خبر: 69018460 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

صدور مجوز صادرات ۲۱ هزارتن مرغ به بازارهای هدف

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: بنابر آمار مجوز صادرات ۲۱ هزارتن مرغ صادر شده که تاکنون ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن آن عملیاتی شده است.

صاحب‌خبر -

محمد جواد عسگری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با تأکید بر نقش کلیدی امنیت غذایی در کشور، گفت: امنیت غذایی یکی از مباحث مهم امروز کشور است و همکاران دامپزشکی به‌عنوان افسران خط مقدم حوزه امنیت غذایی در این مسیر تلاش می‌کنند.

به گفته او، در برنامه پنجم و ششم تنها ۳۰ درصد از احکام دائمی اجرایی در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست محقق شده که آن هم ناقص بوده است. براین اساس برنامه هفتم، فرصتی طلایی برای جبران این عقب‌ماندگی‌ها است.

عسگری ادامه داد: همزمانی و همراهی دولت و مجلس می‌تواند کمک کند تا مسیر توسعه به درستی پیش رود، چنانچه نتوانیم در این زمان با دوستی و همدلی، مسیر را جلو ببریم، شاید در آینده دستیابی به اهداف مشکل‌تر شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه در حوزه تولید پروتئین سفید موفقیت‌های بزرگی حاصل شده است، افزود: بنابر آمار سالانه به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزارتن مرغ در کشور تولید می شود که ۲ میلیون و ۲۰۰ هزارتن از این میزان در داخل مصرف و مابقی آن به منظور مدیریت بازار باید صادر شود.

به گفته او، بنابر آمار در حوزه پروتئین سفید حدود ۲۱ هزار مجوز صادر کرده‌ایم که تاکنون ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن آن عملیاتی شده است.

عسگری افزود: امروز تولیدکننده باید با خیال راحت تولید کند و مصرف‌کننده نیز به آسانی به محصولات دسترسی داشته باشدچراکه در حوزه امنیت غذایی و تولید غذا هزار تومان هزینه کنیم، در بحث بهداشت و درمان صد هزار تومان صرفه‌جویی خواهد شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی بر لزوم برگزاری جلسات مشترک با مسئولان دامپزشکی و دیگر بخش‌های مرتبط تأکید کرد و گفت: ۵۰۰ میلیون نفر جمعیت پیرامونی ما علاقه‌مند به محصولات کشاورزی ایران هستند. قطعاً راهکارهای شما در این راستا اثرگذار خواهد بود و ما آمادگی کامل برای همکاری و پیگیری داریم.

خبرنگار: آزاده محبی

نظر شما