امیرمسعود عابدین_ جدیدترین کانسپت خودروساز فرانسوی رنو به نام Embleme با طراحی متمایز و خاص رونمایی شد. این کراساوور آیندهنگر دارای یک پیشرانه FCEV است که از هیدروژن بهعنوان یک افزایش دهنده برد استفاده میکند. مهمتر از آن، گفته میشود که این خودرو انتشار CO۲ را نسبت به یک خودروی تولیدی مدرن، تا ۹۰ درصد کاهش میدهد.
این کانسپت ۴٫۸ متری دارای شکل آیرودینامیک و نشانههای تهاجمی است که به زبان طراحی رنو در اواخر دهه ۹۰ برمیگردد. جالب است که طراحی این خودرو به گونهای انجام شده که لوگو و نمادهای این خودروساز در سراسر آن دیده میشوند.
قسمت پشتی خودرو از خطوط متقاطع و ویژه همراه با چراغهایی الهام گرفته از لوگوی رنو طراحی شده است. سبک بدنه خودرو ترکیبی از کراساوور، هاچبک و شوتینگ بریک است.
این خودروساز فرانسوی تصاویر و اطلاعاتی از فضای داخلی منتشر نکرد، اما گفت که به لطف فاصله بین محور ۲٫۹ متری (۱۱۴٫۲ اینچی)، برای خانوادهها به اندازه کافی جادار است. راهحلهای هوشمندی مانند دوربینهای جایگزین آینه، چرخهای بهینهسازی شده از لحاظ آیرودینامیک و حفرههای روی کاپوت، منجر به ایجاد ضریب آیرودینامیکی ۰٫۲۵ cd میشود که به افزایش کارایی کمک میکند.
این کانسپت بر روی معماری AmpR Medium سوار میشود که نسخه تکاملیافته پلتفرم CMF-EV بوده و مگان E-Tech و سنیک E-Tech را پشتیبانی میکند. پیشرانه برقی دوگانه با منبع باتری نیکل منگنز کبالت ۴۰ کیلووات ساعتی، برای رانندگی روزانه همراه با یک سلول سوخت هیدروژنی، طی کردن مسافتهای طولانیتر را ارائه میکند. هر دو موتور برقی ۲۱۵ اسب بخار قدرت را تأمین میکنند.
رنو ادعا میکند که باتری این خودرو تنها چند صد کیلومتر برد ارائه میدهد، در کنار مخزن هیدروژن ۲.۸ کیلوگرمی که برد ۳۵۰ کیلومتری دارد. این خودرو در مجموع میتواند با دو توقف سوختگیری ۵ دقیقهای، ۱۰۰۰ کیلومتر سفر کند.
هدف اصلی رنو با این کانسپت، بررسی راهحلهایی برای حداکثر کاهش تولید کربن در طول چرخه عمر یک خودرو بود. رنو Embleme در نمایشگاه خودروی پاریس، از ۱۴ اکتبر به نمایش گذاشته خواهد شد.
۲۲۷۳۲۲