شناسهٔ خبر: 69016490 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

وزیر کشور در آئین معارفه استاندار جدید آذربایجان شرقی:

عملکرد استانداران بعد از یکسال ارزیابی می‌شوند

وزیر کشور در آئین معارفه استاندار جدید آذربایجان شرقی: وزیر کشور گفت: عملکرد استانداران بر اساس شاخص‌های افزایش وفاق و همبستگی در جامعه، میزان رضایتمندی مردم، ارتقای مولفه‌های فرهنگی در جامعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش تولید و اشتغال، پیشرفت و اتمام پروژه‌های نیمه تمام و ... پس از یک سال بررسی و ارزیابی می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور، مومنی در مراسم معارفه استاندار جدید آذربایجان شرقی در تبریز که با حضور مقامات استانی برگزار شد، ابراز داشت: آذربایجان شرقی همواره در طول تاریخ و تمام تحولات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ادبی و مقاومت نقش برجسته‌ای داشته و به درستی همواره در کنار نام آذربایجان باید واژه قهرمان را قرار داد.

مومنی تاکید کرد: آذربایجان شرقی در تمام عرصه‌های  تاریخی، دژی مستحکم بوده است.

وزیر کشور گفت: امروز ایران عزیز بیشتر از هر زمان دیگری به وفاق، همدلی، همبستگی، امنیت و آرامش نیاز دارد.

مومنی ادامه داد: مردم عزیزمان پس از شهادت شهدای پرواز اردیبهشت‌ماه، در انتخاباتی پرشور، فرزند این دیار، آذربایجان قهرمان، جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان را به عنوان رییس جمهور خود انتخاب کردند.

وزیر کشور به شعار اصلی رییس جمهور در دوران تبلیغات انتخاباتی اشاره کرد و افزود: ایشان به درستی «وفاق ملی» را به‌عنوان یکی از موضوعات کلیدی برای شعار خود انتخاب کردند و در اولین گام اعضای کانبیه را بر همین اساس انتخاب کردند.

وی ادامه داد: اگر کشور ما در گذر تاریخ همواره استقلال و آزادی خود را حفظ کرده است، دلیل اصلی آن این است که همه مردم همواره در صحنه حضور داشتند.

وزیر کشور تاکید کرد: همه برای ایرانیم و ایران برای همه است و همگان باید در تعیین سرنوشت کشور نقش داشته باشند.

مومنی در ادامه گفت: رئیس جمهور معتقد است همه مردم در اداره کشور باید نقش داشته باشند و این وفاق ملی مقدمه این راه است و صرفاً از این طریق است که می‌توانیم شاهد پیشرفت ایران عزیز باشیم.

وزیر کشور افزود: حضور امروز همه مسئولان، علما و پیشکسوتان در استقبال از استاندار جدید، جلوه وفاق ملی است.

وی به انتخاب کابینه دولت چهاردهم اشاره کرد و گفت: مجلس محترم به واسطه سخنان رئیس جمهور به کل کابینه رای اعتماد داد و این اتفاقی کم نظیر است.

وزیر کشور افزود: با تاکید رئیس جمهور، ملاک اصلی انتخاب استانداران، کارآمدی و شایستگی است.

مومنی ادامه داد: استاندار آذربایجان شرقی از دل همین ساز و کارها و کمیته‌ای که تشکیل شد بیرون آمد، با رأی کامل و اجماع هیئت وزیران انتخاب شد.

وی با بیان اینکه دکتر سرمست از امروز فعالیت خود را به عنوان استاندار آذربایجان شرقی شروع می کند، ابراز داشت: یکی از این شاخص‌ها و ملاک‌ها، موفقیت در مسئولیت‌های قبلی و مردم‌داری است که دکتر سرمست، دارای این شاخص هاست.

وزیر کشور تاکید کرد: از استاندار آذربایجان شرقی می‌خواهم مشی رئیس جمهور عزیز در این استان نیز دنبال شود و از همه ظرفیت‌های موجود که بزرگترین آنها نیروی انسانی است، با مشورت، همفکری و تعامل استفاده شود.

مومنی اضافه کرد: بدون تردید مردم بهترین داور هستند و می‌توانند خدمتگزاران خود را انتخاب کنند.

وی افزود: بعد از انتخاب استانداران، شاخص‌هایی تعیین شده است و عملکرد آنها پس از یک‌سال بر اساس ارزیابی و کارنامه، تدوین خواهد شد.

وزیر کشور به شاخص‌های دهگانه اشاره کرد و گفت: افزایش وفاق و همبستگی در جامعه، میزان رضایتمندی و افزایش رضایت مردم، ارتقای مولفه‌های فرهنگی در جامعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش تولید و اشتغال، پیشرفت و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، بهبود فضای کسب و کار، کاهش تورم و فقر، ارتقای شرایط زیست محیطی و توسعه گردشگری، شاخص‌های دهگانه ارزیابی استانداران است.

مومنی تاکید کرد: هیچ پروژه‌های بدون برنامه‌‍ریزی لازم و تعیین اعتبارات آن شروع نخواهد شد.

وزیر کشور در این آیین از خانواده شهید مالک رحمتی، استاندار پیشین آذربایجان شرقی تجلیل کرد.

در این مراسم همچنین از تلاش‌های چهار ماهه تراب محمدی در کسوت سرپرست استانداری آذربایجان شرقی قدردانی شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما