شناسهٔ خبر: 69014901 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: زیرساخت‌های اربعین در ایلام ساختارمند شده است

ایلام -ایرنا- استاندار ایلام با بیان اینکه زیرساخت‌های اربعین در این استان آماده و ساختارمند شده است، گفت: وجوه تمدن ساز اربعین باید در استان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا،«حسن بهرام‌نیا» روز شنبه در جلسه ستاد اربعین استان ایلام با اشاره به تلاش و حضور مدیران استان در ایام اربعین حسینی در راستای ایجاد شرایط لازم برای تردد آسان، ایمن و ارزان زوار از مرز مهران، اظهار کرد: این تلاش ناشی از عشق به امام حسین(ع) به گونه ای بود که رضایت زوار را به دنبال داشت و امسال ارایه خدمات جامع در عرصه های مختلف بهداشتی، درمانی، فرهنگی، انتظامی امنیتی و پذیرایی و سایر بخش‌ها به زوار بی بدیل بود.

وی با اشاره به اینکه اربعین امسال بیش از سه میلیون و ۳۳۰ هزار زایر از مرز بین المللی مهران تردد کردند، افزود: اربعین امسال بدون کوچکترین مشکلی برگزار شد که کلید واژه این تلاش‌ها و موفقیت تنها عشق به امام حسین(ع) بوده است.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه در این میدان مدیران در تلاش بودند که بهترین خدمات به زوار ارایه شود، گفت: مسیر اربعین، مسیری است که به ظهور امام زمان(عج) وصل می‌شود و بر این اساس باید در این زمینه کارهای رقیم بخورد که ماندگار و زیرساختی باشد و هر طرح و پروژه زیرساختی و اربعینی که در دستور کار مدیران قرار میگیرد باید با همین نگاه و با افق اتصال به حکومت جهانی ولی عصر(عج) باشد.

وی گفت: امروز باید مدیران با این نگاه، زیرساخت‌های مورد نیاز اربعین در استان را فراهم و تکمیل کنند که این راه و مسیر همان تفکر و تمدن زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت و همان تفکر تمدن ساز اسلامی است.

بهرام نیا با تاکید بر اینکه با کمک همه مدیران امروز همه زیرساخت‌ها اربعین در استان فراهم و ساختار تکمیل و آماده شده است، ابراز کرد: پایانه مرزی شهید سلیمانی، پایانه مسافربری شهید رییسی و پارکینگ اربعین همه امروز آماده بوده و برای سالهای بعد کمترین مشکلات برای تردد زوار در این استان وجود دارد.

وی عنوان کرد: تلاش‌های کمیته‌های ۱۸ گانه اربعین در عرصه‌های مختلف فرهنگی، زیرساختی، امنیتی، بهداشتی و... رضایت زائران حسینی را در پی داشت.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به اینکه عملیات غرورآفرین وعده صادق ۲ شادکننده دل همه مظلومان عالم به ویژه مردم غزه و لبنان بود، اظهار کرد: با این عملیات همینه پوشالی رژیم غاصب صهیونیستی در هم شکسته شد.

وی با بیان اینکه شادی کودکان معصوم غزه از پاسخ موشکی جمهوری اسلامی به جنایات رژیم صهیونیستی از مصادیق حقانیت این اقدام ایران بود، افزود: بعد از عملیات غرور آفرین وعده صادق ۲ دشمن صهیونیستی تهدید می کردند که نقاط حساس کشور را مورد هدف قرار می‌دهیم اما رهبر فرزانه انقلاب اسلامی اعلام کردند که نماز جمعه این هفته را در مصلی برگزار می شود و مردم عزیز ما از اقصی نقاط کشور با شکوه هر چه تمام تر در نماز جمعه تهران حضور یافتند و در واقع وعده صادق سه به منصه ظهور رسید و حضور مردم و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، ضربه سنگین‌تری به رژیم صهیونسیتی وارد کرد و این نمازجمعه نمایش اقتدار مردم دلداده اسلام، ولایت و قرآن بود.

وی ضمن گرامیداشت یاد شهدای هسته‌ای و موشکی، خاطرنشان کرد: بر بازوان پُرصلابت نیروهای هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوسه زده و از فرماندهان ستاد کل نیروهای مسلح، اعضای شورای امنیت و فرماندهان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای این تصمیم قدردانی می‌کنیم که عظمت ایران اسلامی را به نمایش گذاشته و هیمنه پوشالی رژیم غاصب صهیونیستی از هم پاشیده شد.

استاندار ایلام در ادامه با گرامیداشت هفته انتظامی، تصریح کرد: کارکنان و نیروهای فراجا، حافظان نظم و امنیت کشور هستند که در این راستا بیش از ۱۳ هزار شهید را در عرصه های مختلف تقدیم آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی و حفظ امنیت کرده اند.

بهرام نیا در ادامه با گرامیداشت ۱۵ مهر روز روستا و عشایر، ابراز کرد: عشایر و روستاییان به عنوان مولد صادق نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور و تامین نیازهای مردم دارند و همه ما مدیون زحمات این عزیزان غیور هستیم.

وی. گفت: هر جا و صحنه‌ای که نیاز بوده است عشایر غیور و روستاییان به عنوان خاری در چشم دشمنان وارد عرصه شده و پای کار نظام و انقلاب بوده‌اند.

در پایان این جلسه از مدیران دستگاه‌های مختلف در برگزاری اربعین، با اهدای لوح سپاس تقدیر بعمل آمد.

نظر شما