شناسهٔ خبر: 69013946 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هفت طرح عمرانی در دانشگاه شهرکرد بهره‌برداری شد

شهرکرد – ایرنا – هفت طرح عمرانی به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال روز شنبه با حضور رییس دانشگاه شهرکرد و معاونان هماهنگی عمرانی و اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه شهرکرد در این آیین گفت: این طرح‌ها شامل آزمایشگاه بهداشت مواد غذایی دانشکده دامپزشکی، آزمایشگاه فارماکولوژی دانشکده دامپزشکی، پژوهشکده هوش مصنوعی، سالن جراحی تخصصی اسب دانشکده دامپزشکی، آزمایشگاه تاسیسات نوین الکتریکی دانشکده فنی و مهندسی، بوستان شادی آلاله و بهره‌برداری از فاز نخست تصفیه خانه دانشگاه است.

یاسر پیرعلی در خصوص آزمایشگاه‌های مورد بهره‌برداری شده افزود: برای افتتاح این واحدهای آزمایشگاهی در دانشکده دامپزشکی ۳۵میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی اظهار داشت: همچنین مجموعه کلینیک تخصصی جراحی اسب دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهرکرد نیز با پنج میلیارد ریال راه‌اندازی شد.

رییس دانشگاه شهرکرد افزود: سالن جراحی تخصصی اسب دانشکده دامپزشکی این دانشگاه با توجه به راه‌اندازی این رشته تخصصی به عنوان یک نیاز شناخته می‌شود و برای دانشگاه درآمدزا است.

وی در خصوص راه‌اندازی پژوهشکده هوش مصنوعی دانشگاه شهرکرد گفت: براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب اگر هوش مصنوعی و لایه‌های علمی و فنی آن در کشور وارد نشود ممکن است سازمان‌های بین‌المللی با ایجاد ساختاری در این خصوص کشور را محروم کنند، ایجاد زیرساخت‌های لازم در بخش هوش مصنوعی از رویکردهای دانشگاه شهرکرد است.

وی تاکید کرد: پژوهشکده هوش مصنوعی در خصوص آینده علم و پیشرفت‌های علمی به صورت کاربردی کار می‌کند.

پیرعلی اضافه کرد: تلاش می‌شود در پژوهشکده هوش مصنوعی دانشجویان با واقعیت‌های مجازی آشنا و آموزش‌های لازم در این خصوص را فراگیرند.

وی در خصوص بهره‌برداری از فاز نخست تصفیه‌خانه دانشگاه شهرکرد به عنوان یک طرح راهبردی گفت: برای اجرای فاز نخست این طرح ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رییس‌جمهور شهید به چهارمحال و بختیاری هزینه شده است.

پیرعلی با بیان اینکه طرح فاضلاب دانشگاه شهرکرد با ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا می‌شود افزود: با اجرای این طرح خروجی‌های فاضلاب دانشگاه در یک نقطه متمرکز می‌شود.

رییس دانشگاه شهرکرد ادامه داد: با اجرای فاز نخست پروژه تصفیه خانه این دانشگاه حدود هزار و ۲۰۰ متر لوله کشی زیر زمین و هزار متر ایستگاه پمپاژ و تفصیه خانه ایجاد شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی آزمایشگاه دانشکده فنی و مهندسی مربوط به گروه برق گفت: این آزمایشگاه کلیدی، راهبردی و موثراست.

پیرعلی در خصوص بوستان شادی آلاله اضافه کرد: این پارک بازی و مجتمع رفاهی ۱۵ میلیارد ریال اعتبار احداث شده است.

وی یادآور شد: با بهره‌برداری از این پروژه ۷۰ خانواده از استادان و کارکنان دانشگاه که در دانشگاه شهرکرد مستقر هستند برخوردار می‌شوند.

پیرعلی در خصوص رونمایی از تابلو مجتمع مسکونی با عنوان مجتمع مسکونی شهدای پرواز اردیبهشت اساتید و کارمندان دانشگاه شهرکرد گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده این پروژه شامل ۶۰۰ واحد مسکونی است که باید در مدت ۲ سال احداث و تحویل شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین گفت: براساس قانون جهش تولید مسکن برای ۱۷ هکتار از زمین‌ها دانشگاه شهرکرد براساس قانون جهش تولید مسکن سند صادر شده است.

علی حیدری افزود: در زمان حاضر کارهای قانونی ۱۳.۵ هکتار از این عرصه‌ها انجام و اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز کار آماده سازی و تسطیح و به زودی واگذاری‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه شهرکرد جزو سه دانشگاه اولی است که در خصوص احداث مجتمع مسکونی برای کارکنان و استادان اقدام کرده است ادامه داد: براساس قانون کسانی که در این پروژه مشارکت دارند اجازه فروش و واگذاری را ندارند.

به گزارش ایرنا، دانشگاه شهرکرد با داشتن سه پردیس علمی در شهرکرد، فارسان و بروجن و هفت دانشکده پذیرای هفت هزار دانشجو و ۳۸۸ عضو هیات علمی است.

نظر شما