شناسهٔ خبر: 69010902 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

گزارش العالم در آستانه سالگر عملیات طوفان الاقصی؛

بلایی که طوفان الاقصی بر سر غرور و تکبر رژیم اشغالگر آورد +فیلم

طوفان الاقصی یک جنگ صرف نیست بلکه حماسه اسطوره‌ای است که در آن مقاومت فلسطین برای اولین‌بار غرور و تکبر رژیم صهیونیستی و خطوط دفاعی و برتری نظامی آن را در هم شکست.

صاحب‌خبر -

العالم - تونس‌

به گزارش روز شنبه خبرنگار شبکه خبری العالم، سفارت جمهوری اسلامی ایران در تونس در نخستین سالگرد حماسه طوفان الاقصی در غزه (7 اکتبر/ 15 مهر ماه 1402) و گرامی‌داشت شهدای مقاومت اسلامی از‌جمله شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و شهید سید حسن نصر الله، دبیر کل حزب‌الله لبنان و شهید سردار عباس نیلفروشان و همرزمانشان، سمیناری را با عنوان "عملیات طوفان الاقصی و شهدای راه قدس" برگزار کرد.

شرکت‌کنندگان در این سمینار تاکید کردند که طوفان الاقصی به رغم تمام جانفشانی مقاومت و خسارت‌های مالی و انسانی، چهره منطقه و جهان را تغییر خواهد داد. آنها خاطرنشان کردند که عملیات موشکی «وعده صادق ٢» ایران به همه شایعات درباره محور مقاومت پایان داد و قدرت آن را در برابر رژیم صهیونیستی اثبات کرد.
‌مبارکه البراهمی، از رهبران حزب جریان مردمی تونس به شبکه خبری العالم گفت: "امروز عناصر شکست‌خورده تلاش می‌کنند روح شکست‌پذیری را در میان رزمندگان و طرفداران مقاومت در لبنان، ایران، عراق، سوریه و دیگر کشور‌ها شایع کنند.. اما عکس ها و ویدیو‌ها و صحبت رهبران جبهه مقاومت نشان می‌دهد که مقاومت همچنان مقتدرانه ایستاده است".

وی افزود: " ضربه‌هایی که بر پیکر مقاومت فرود آمده است مختص لبنان و فلسطین نیست بلکه مقاومت در سراسر جهان را شامل شده است.. ترور سید حسن نصر الله، رهبر بزرگ مقاومت همه جهان را تکان داد طوری که نیکولاس مادورو از رهبران آمریکای لاتین شهادت او را تسلیت گفت و همه ملت‌های آزاده جهان عزادار شدند، اما ما امروز نمی‌خواهیم در‌ باره اندوه جبهه مقاومت صحبت کنیم بلکه می خواهیم مبارزات مستمر و پایداری این جبهه را مورد بررسی قرار دهیم.

این عضو برجسته حزب جریان مردمی تونس خاطرنشان کرد: برخی امیدوار بودند که ایران جواب ندهد تا آنها به ادعا‌های خود ادامه دهند و بگویند ایران هیچ‌وقت پاسخ نمی‌دهد و همه این حرف‌ها، نمایش است... آنها آرزو داشتند که مقاومت خدای نکرده دچار خسارت شود یا شکست بخورد تا بگویند ما به شما گفتیم که آنها نی توانند شما را یاری کنند... اما معیار، میدان است و میدان حرف آخر را می‌زند. عملکرد مقاومت در میدان، نشان می‌دهد که رویداد بعدی چه خواهد بود. "
‌محسن النابتی، سخنگوی رسمی حزب جریان مردمی تونس هم به العالم گفت: "طوفان الاقصی نقطه عطف مهمی در تاریخ مبارزات مردمی در فلسطین و کل جهان عرب و انسانیت است... طوفان الاقصی یک جنگ صرف نیست بلکه یک حماسه اسطوره‌ای است که در آن مقاومت فلسطین برای اولین‌بار غرور و تکبر رژیم صهیونیستی و خطوط دفاعی و برتری نظامی آن را در هم شکست و به این دلیل است که عکس العمل این رژیم تا این حد جنون‌آمیز است.

وی افزود: طوفان الاقصی در‌ واقع رزمایش سلاح‌های جنگی برای نابودی رژیم صهیونیستی بود و اینجاست که نفرین ٨٠‌ساله و آوارگی و سرگردانی ملت فلسطین، یهود را دنبال می‌کند و به عمر حکومت ٨٠‌ساله آنها پایان می‌دهد.

سخنگوی رسمی حزب جریان مردمی تونس تصریح کرد: ما اکنون در آستانه اولین سالگرد عملیات طوفان الاقصی (7 اکتبر / 15 مهر ماه 1402) هستیم و من معتقدم که این عملیات می‌تواند نقطه آغاز جنگی فراگیر باشد... و این احتمال پس از حمله (موشکی) که دشمن صهیونیستی و آمریکا را به حیرت واداشت تقویت شده است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی به‌خودی‌خود قدرتی ندارد و به‌طور‌کلی به ناتو و در راس آن به آمریکا وابسته است، لذا اگر رژیم اشغالگر بخواهد پاسخ حمله موشکی ایران را بدهد ایران هم حمله می‌کند و این مساله می تواند به آغاز جنگ جهانی منجر شود... با شروع جنگ جهانی عملیات فرسایش رژیم اشغالگر آغاز می‌شود و این همان چیزی است که مقاومت به‌دنبال آن است؛ در‌واقع چون نقطه‌ضعف دشمن چنین جنگی است؛ این دشمن نه تحمل مرگ‌و‌میر ناشی از جنگ را دارد و نه جنگ طولانی را. مقاومت فلسطین توانست با درگیر کردن این دشمن در جنگ طولانی، خسارت‌های شدیدی به آن وارد کند، لذا در هر حال پیروز این جنگ ما هستیم.

نظر شما