شناسهٔ خبر: 69010283 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

«روژین تاک» موفق ترین پروژه آسیا از منظر فائو

درخشش صنایع غذایی در سطح بین‌المللی مهر تأییدی بر اعتبار کیفی "روژین تاک" است.موضوعی که در پرونده فعالیت کشت و صنعت "روژین تاک" دیده می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، در سال ۱۳۸۰ مجموعه‌ای در کرمانشاه آغاز به کارکرد که در ابتدا به نظر می‌رسید به دلیل وجود رقبای متعدد خود، بهره‌برداری از آن فاقد کارایی و بهره‌وری خواهد بود. اما از مهمترین دلایل احداث کارخانه وجود منابع آبی فراوان و بکر بودن زمین‌ها بعد از جنگ و همچنین دارا بودن سه اقلیم سرد، معتدل و گرمسیری در استان کرمانشاه بود که کمک می‌کرد مدت طولانی تری امکان برداشت گوجه فرنگی وجود داشته باشد.

به این ترتیب مجتمع کشت و صنعت روژین تاک در سال ۱۳۸۰ با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با پشتوانۀ قوی مدیریتی به سرعت مراحل طراحی، خرید، نصب و راه‌اندازی را پشت سر گذاشت و در سال ۱۳۸۲ سرانجام به بهره‌برداری رسید.

شرکت "روژین تاک" برای اطمینان از تامین در و قوطی فلزی مورد نیاز محصولات خود، بر آن شد کارخانۀ قوطی سازی را نیز احداث کند. مراحل طراحی، خرید و راه اندازی ماشین آلات شامل لاک زنی، چاپ، برش، دوخت قوطی و پرس درِ قوطی، در سال ۹۰ شروع شد و سال ۹۱ مورد بهره‌برداری قرار گرفت. از جمله ویژگی‌های

خطوط تولید کارخانه قوطی سازی "روژین تاک"، مجهز بودن آن به فناوری روز دنیا از سوی شرکت سودرونیک سوئیس است.همچنین شرکت "روژین تاک" به خطوط تولید پریفرم در گرماژهای مختلف به منظور فروش داخلی و صادرات نیز مجهز است. از سویی حضور کارشناسان مجرب و خبره در زمینۀ تولید ظروف پلاستیکی نظیر پریفرم موجب شد که شرکت "روژین تاک" به توسعه‌ی این واحد و تولید ظروف پلاستیکی با چاپ درون قالب (IML) با ظرفیت بیش از ده میلیون قطعه در سال اقدام کند که در سال ۱۳۹۲ به بهره برداری کامل رسید.

سرانجام، پس از دستیابی به موفقیت‌های حاصل شده، این شرکت در سال ۱۳۹۵ انواع سس گوجه فرنگی بدون گلوتن را نیز در دستور کار تولیدات خود قرار داد و به بازار عرضه کرد. گفتنی است در و بطری سس گوجه فرنگی نیز در قسمت کارخانۀ پلاستیک مجموعه تولید می‌شود.

همچنین شرکت "روژین تاک" در راستای تکمیل سبد محصول، اقدام به تولید انواع سس مایونز، سس‌های سالاد و انواع کنسرو کرده و همواره تولید محصول با کیفیت و رضایتمندی مشتریان را سرلوحه کار خود قرار می‌دهد.

خطوط تولید رب کارخانه به ماشین آلات فرآوری میوه نیز مجهز است و پس از پایان فصل تولید رب گوجه فرنگی، کارخانه توان دریافت روزانه ۵۰۰ تن میوه جهت تبدیل به پوره در بسته بندی اسپتیک را دارد.

این شرکت هم اکنون ۶۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی را تحت پوشش دارد و کشت محصول کشاورزی با بذر کالیفرنیایی و کانادایی به همراه ماشین آلات روز اروپا موجب شده تا محصولات علاوه بر ویسکوزیته و رنگ مناسب، عاری از هرگونه فلزات سنگین بوده و طعم اصلی گوجه فرنگی حفظ شود. ضمناً پروژه کشت و صنعت شرکت، در بخش آموزش، ترویج و کشت گوجه فرنگی به عنوان موفق ترین پروژه آسیا در FAO ثبت گردیده است.


 

انتهای پیام/

نظر شما