شناسهٔ خبر: 69009833 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سینما اندیشه، میزبان «درباره‌ اشمیت» خواهد بود

تهران- ایرنا- فیلم سینمایی «درباره‌ اشمیت» (About Schmidt) به کارگردانی الکساندر پین، در باشگاه «سینما اندیشه» به نمایش درآمده و نقد و بررسی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای اندیشه، درباره اشمیت فیلمی آمریکایی در گونه کمدی - درام محصول سال ۲۰۰۲ است که بر پایه‌ برداشتی آزاد از رمانی به قلم لوئیس بیگلی (۱۹۹۶) نوشته شده و جک نیکلسون در آن به ایفای نقش پرداخته است.

کارگردان این فیلم به‌خاطر نگاه طنزآمیز به جامعه‌ معاصر آمریکا، مشهور است. الکساندر پین برنده‌ دو جایزه‌ اسکار، دو جایزه‌ گلدن گلوب و یک جایزه‌ بفتا شده‌ است و درباره‌ اشمیت، یکی از بهترین آثار اوست.

این فیلم توانست جوایز بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر نقش اول مرد (جک نیکلسون) را در شصتمین جشنواره گلدن گلاب از آن خود کند.

سینما اندیشه، میزبان «درباره‌ اشمیت» خواهد بود

بررسی پیچیدگی‌ها و ریزه‌کاری رابطه‌ پدر و فرزندی، تنهایی و بازنشستگی، از مضامین این فیلم است که پس از نمایش، با حضور ونداد الوندی‌پور منتقد سینما، مهدی سلطانی گرد فرامرزی، جامعه شناس و فیلم‌پژوه و محسن سلیمانی فاخر، نویسنده و منتقد سینما نقد و بررسی می‌شود.

این نشست، دوشنبه ۱۶ مهرماه ۱۴۰۳، از ساعت ۱۷ در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود و حضور برای سینمادوستان و علاقه‌مندان، آزاد و رایگان است.

فرهنگسرای اندیشه در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان شهید منفرد نیاکی واقع است.

نظر شما