شناسهٔ خبر: 69002809 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حفاران غیرمجاز در بردسیر دستگیر شدند

کرمان - ایرنا - سرپرست یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان از دستگیری حفاران غیرمجاز در بخش نگار شهرستان بردسیر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان، مسلم ایرانمنش روز شنبه در خصوص دستگیری حفاران غیرمجاز در نگار بردسیر گفت: برابر گزارش واصله از طرف میراث‌بانان افتخاری، نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی در هماهنگی با مراجع قضایی و همراهی عوامل انتظامی در محل حاضر و موفق به شناسایی و دستگیری ۲ نفر حفار غیرمجاز در بخش نِگار شهرستان بردسیر شدند.

سرپرست یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کرمان افزود: از متهمان آلات و ادوات حفاری غیرمجاز و یک دستگاه فلزیاب کشف و ضبط شده و متهمان برای طی مراحل قضایی به عوامل نیروی انتظامی تحویل داده شدند.

وی بیان کرد: برای تثبیت امنیت پایدار در حوزه حراست از میراث‌فرهنگی و مقابله با سوداگران آثار و اموال تاریخی و فرهنگی، استفاده از ظرفیت دستگاه قضایی و توان عملیاتی نیروی انتظامی در کنار آموزش‌های مردمی در راستای فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت‌های اجتماعی در دستور کار یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کرمان قرار دارد.

شهرستان بردسیر در فاصله ۶۰ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

نظر شما