شناسهٔ خبر: 69002393 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عضو شورای شهر شیراز مطرح کرد:

کلید اصلی مشکل ترافیک دست مردم است

مرضیه جوانمردی فر

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شیراز عدم رعایت قوانین توسط شهروندان و عدم برنامه‌ریزی برخی مشاغل مانند حرفه پزشکی را یکی از علل اصلی ترافیک محور زند دانست و از برنامه‌ریزی برای تمرکززدایی ادارات دولتی در این محور خبر داد.

صاحب‌خبر -

رضا محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به ترافیک سنگین و همیشگی اصلی‌ترین بلوار کلان‌شهر شیراز بیان کرد: تنها شهرداری متولی رفع ترافیک شهری نیست بلکه نیروی راهبر و مجموعه استانداری هم باید کمک کنند و از همه مهم‌تر نقش مردم است که باید با فرهنگ‌سازی، قوانین ترافیکی را رعایت کرده و در رفع این بحران کمک کنند.

وی عدم رعایت قوانین و عدم برنامه‌ریزی برخی مشاغل در محور زندیه را یکی از عوامل مهم مشکل ترافیک دانست و گفت: برخی مشاغل برای ورود و خروجشان برنامه‌ریزی ندارند به عنوان مثال بارها تقاضا داشتیم که مجموعه‌های پزشکی وقت نوبت دهی را به صورت مجازی داشته باشند و سعی شود که این برنامه‌ریزی و رجوع بیمار سر وقت باشد تا علاوه بر اینکه در وقت بیمار صرفه‌جویی می‌شود تجمع افراد و خودروها کمتر شود نه اینکه تجمع افراد در یک ساعت خاص در کلینیک، آزمایشگاه، درمانگاه و غیره باشد. این اتفاق هم بی‌نظمی ترافیکی و مشکلات روحی روانی ایجاد می‌کند.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شیراز با بیان اینکه زمانی که مردم قوانین ترافیکی و پارک خودرو را رعایت نکنند هر اندازه که تمهیدات انجام شود، فایده‌ای نخواهد داشت، گفت: همچنین مشاغلی که در خیابان زند هستند هر چقدر بتوانند به صورت دورکار فعالیت کنند در رفع ترافیک موثر خواهد بود.

محمدیان دلیل دیگر ترافیک را تمرکز ادارات دولتی در این محور دانست و تصریح کرد: بحثی که در شورای شهر مطرح می‌شود این است که شهرداری با دادن امتیاز و بسته‌های تشویقی از ادارات خواسته است که از مرکز شهر خارج شوند، در این مورد مذاکراتی شده است و اثرات آن را در آینده خواهیم دید.

وی با توجه به اینکه در مرکز شهر نمی‌توان تقاطعی ایجاد و راهی باز کرد، تنها دو عامل را راهگشا خواند و گفت: اولین عامل، اعمال قانون و دیگری افزایش وسایل نقلیه عمومی است. در حال حاضر خط یک مترو در این محدوده در حال فعالیت است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: در خط یک مترو، روزانه بیش از ۱۲۰ هزار نفر تردد دارند، خط ۲ مترو هم فعال شده است که از میدان امام حسین(ع) گذر می‌کند و ان‌شاءالله در ۳ سال آینده تا شهرک سعدیه ادامه پیدا خواهد کرد و بخش زیادی از مشکل حل خواهد شد. 

محمدیان بیان کرد: تعداد اتوبوس‌هایی که تا سال آینده به شهر اضافه می‌شود حدود ۳۰۰ دستگاه است و این علاوه بر نوسازی ۳ هزار دستگاه تاکسی و ورود تعدادی اتوبوس و ون به شهرداری است اما تمام این امکانات تا زمانی که مردم کمک نکنند مشکل ترافیک شهر و محور زندیه حل نمی‌شود.

وی اظهار کرد: کمبود نیرو در  مجموعه پلیس هم باعث می‌شود که در تمام خیابان‌ها نتوان مأموری برای نظارت قرار داد و برای تک تک چهار راه‌ها و خیابان‌ها نیروی راهور گماشت البته این موضوع در شأن مردم شیراز نیست بلکه باید همکاری کاملی اتفاق بیفتد تا بتوانیم مشکل ترافیک را در مرکز شهر حل کرد.

انتهای پیام

نظر شما