شناسهٔ خبر: 68999190 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

خطبه‌های اقتدار!

قرائت خطبه‌های جمعه با حضور میلیونی مردم یک نقطه عطف در تاریخ ایران،‌منطقه و جهان است. از این خطبه‌ها می‌توان به‌عنوان خطبه‌های اقتدار یادکرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، محمد کاظم انبارلویی طی یادداشتی نوشت: ۱- جنگ سخت را کسی می‌تواند ببرد که جنگ روایت را ببرد. شیعیان علی ابن ابی‌طالب در جنگ صفین در دو قدمی خیمه معاویه بودند. اما باند عمروعاص با یکی دو حرکت در میدان و در درون جبهه علی (ع) جنگ باخته را در روندی قرار دادند که منجر به پیروزی معاویه شد. میدان و دیپلماسی در جبهه دشمن، درست عمل می‌کرد و در جبهه دوست معکوس عمل می‌کرد.

۲- امام خامنه‌ای در خطبه‌های نماز جمعه، جهان عرب را خطاب قراردادند و با زبان فصیح عربی با آن‌ها سخن گفتند . جهان اسلام ، جهان عرب و مردم جهان را در جریان جنگ روایت‌ها در خصوص نبرد طوفان‌الاقصی قرار دادند.

تا اینجای نبرد جبهه حق ، هم در جنگ سخت و هم جنگ روایت‌ها دست برتر را دارند. اینکه در ۵ قاره جهان صدای مظلومیت مردم فلسطین شنیده می‌شود ، حکایت از این برتری دارد.

خطبه‌هایی که قرائت شد خطبه‌های اقتدار بود. آنجا که فرمود :

- جمهوری اسلامی بدون تعلل و شتاب‌زدگی باقدرت و صلابت به وظیفه خود در دفاع از ملت فلسطین عمل خواهد کرد.

- پیام شهادت نصرالله این است: ناامید و پریشان نشوید و در مسیر مبارزه تردید نکنید.

- اقدام درخشان نیروهای مسلح در مجازات رژیم صهیونیستی مشروع و قانونی بود.

- شهید سید حسن نصرالله مایه فخر دنیای اسلام و زبان گویای ملت‌های منطقه است.

۳- فلسفه حضور امام خامنه‌ای در خطبه‌های نماز جمعه، تکریم و تعظیم مقام و مرتبت شهید والامقام مقاومت سید حسن نصرالله به‌عنوان قهرمان بی‌نظیر جهان عرب بود.

او از مظلومیت حماس و شهید هنیه سخن گفت و اینکه جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت دست از حمایت ملت فلسطین برنمی‌دارند. شهادت شهید سیدحسن نصرالله، یک نقطه عطف در تاریخ مبارزات ملت فلسطین است.

۴- این فریاد شهید سیدحسن نصرالله بارها در فضای مجازی و رسانه‌های جهان بازتاب وسیعی داشت که فرمود : «ما را هرجا یافتید بکشید ما شیعیان علی ابن ابی طالب ، مردم فلسطین را تنها نخواهیم گذاشت. ما را بکشید دست از آزادی قدس برنمی‌داریم.»

در طول ۷۵ سال نبرد اعراب و اسرائیل هرگز این سخن از هیچ رهبر عرب شنیده نشده است.

این سخن یک حال و هوای کربلایی و عاشورایی دارد. ما شیعیان خصم ظالم و یار مظلوم هستیم.

شهید ابراهیم عقیل از ژنرال‌ها و فرماندهان حزب‌الله سخن پرقدرت‌تری دارد که می‌گوید: «آمریکا در صورتی می‌تواند پیروز شود که خدا را از میدان خارج کند ما اطمینان داریم خدا در میدان حضور دارد.»

ملت ایران در ۸ سال دفاع مقدس به تعبیر شهید آوینی نشان داد :

«ملت ما از سوختن نمی‌هراسد ما پروانه‌ها عاشق نوریم. هرجا نور ولایت است گرد آن حلقه می‌زنیم. راه ما راه استقامت است. آینده از آن ماست.»

آنچه امروز از ضربه مهلک عملیات وعده صادق ۲ به جهان مخابره می‌شود روایت امام خامنه‌ای از این نبرد و روایت‌های صادق شهید سیدحسن نصرالله و فرماندهانی چون شهید ابراهیم عقیل است. این روایت مورد تحسین و ستایش و استقبال مردم آزاده جهان است و روایتی که از سوی آمریکایی‌ها از این نبرد می‌شود همان‌طور که در مجمع عمومی سازمان ملل از سوی نتانیاهو اعلام شد مورد استهزا قرار گرفت و «هو» شد و مخاطبین صحنه سخنرانی را ترک کردند.

دیروز میلیون‌ها تن در ایران ، منطقه و جهان پای این خطبه‌ها نشستند و از جان‌ودل به آن گوش دادند.

۵- پیروزی نزدیک است درست یک سال از نبرد حماسی طوفان الاقصی می‌گذرد .

جبهه مقاومت هم در جنگ سخت و هم در جنگ روایت‌ها در میدان و رسانه، غلبه خود را نشان داده است. رژیم صهیونیستی در مسیر فروپاشی و متلاشی شدن است.

این آخرین جنگی است که صهیونیست‌ها شاهد آن هستند. پس‌ازآن کشور جعلی به نام اسرائیل وجود نخواهد داشت.

نتانیاهو پس از عملیات وعده صادق ۲ در پناهگاه پشت دوربین قرار گرفت درحالی‌که لرزش دست و صورت او نمایان بود پیامی قرائت کرد. ادبیات پیام او حکایت از آدمی می‌کرد که گرفتار یک طوفان است و در امواج سهمگین آن دست‌وپا می‌زند و امیدی به نجات خود ندارد.

یقین کنیم خداوند در جای‌جای میدان نبرد حضور دارد. محال است خون‌آشامان صهیونیست و جنایتکاران جنگی آمریکایی در این نبرد پیروز شوند.

نظر شما