شناسهٔ خبر: 68998364 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

اشتغال و تعاون

بازگشت ساعت آغاز به کار ادارات از ۱۵ مهرماه به روال گذشته

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور از بازگشت ساعت آغاز به کار ادارات از ۱۵ مهرماه به روال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: ساعت کاری تمامی ادارات و کارکنان دولت از ۱۵ مهرماه مطابق تصویب‌نامه اسفندماه ۱۴۰۱ خواهد بود.

علاء‌الدین رفیع‌زاده؛ معاون رئیس‌جمهور و رئیس این سازمان با اشاره به اینکه شناورسازی ساعت آغاز به کار کارکنان دستگاه‌های اجرایی در کلان‌شهرها طی بخشنامه این سازمان در دو هفته ابتدایی آغاز سال تحصیلی، از ساعت ۷ تا ۹ صبح شناور شده بود، از بازگشت ساعت آغاز به کار دستگاه‌های اجرایی به روال گذشته خبر داد. 

وی با تاکید بر اینکه تصمیم دولت در راستای کنترل ترافیک و کاهش دغدغه کارکنان دولت در پیک ابتدایی آغاز سال تحصیلی اتخاذ شده بود، اعلام کرد: از ۱۵ مهرماه، مطابق تصویب‌نامه شماره ۲۴۳۱۸۷‏/ت۶۱۰۱۱هـ مورخ ۲۸‏/۱۲‏/۱۴۰۱ هیئت وزیران، ساعات آغاز به کار ادارات دستگاه‌های اجراییِ ملیِ مستقر در شهر تهران از ۷ تا ۹ صبح به صورت شناور و ادارات واحدهای استانی و شهرستانی، ۷ صبح آغاز به کار خواهند کرد.

رفیع‌زاده افزود: در واحدهای نظامی، انتظامی و امنیتی، ساعت آغاز به کار ۶ و ۳۰ دقیقه صبح، در واحدهای صنعتی ۷ صبح و بانک‌ها نیز ۷ و ۳۰ دقیقه صبح خواهد بود. البته کارکنان بانک‌ها موظفند نیم ساعت زودتر یعنی ساعت ۷ صبح در محل کار حاضر شوند و عملیات پیش از شروع خدمت‌رسانی را انجام داده و ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح خدمت‌رسانی را آغاز کنند. 

معاون رئیس‌جمهور در خصوص ساعت آغاز به کار مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز درمانی گفت: مطابق این تصویب‌نامه، مدارس مقطع متوسطه اول و دوم نیز از  ۷ و ۳۰ دقیقه صبح و مدارس ابتدایی، ۸ صبح آغاز به کار خواهند کرد و مدارس باید به نحوی برنامه‌ریزی کنند که از نیم‌ساعت قبل، پذیرش دانش‌آموزش داشته باشند و در فرصت مذکور برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و ورزشی اجرا شود. 

وی افزود: مراکز آموزش‌عالی و پژوهشی و بخش‌های آموزشی وزارت بهداشت اعم از دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها هم از ۸ صبح فعالیت خودشان را آغاز خواهند کرد. 

رفیع‌زاده درباره ساعت شروع به کار مادران و یا پدران کارمندی که فرزندان خردسال دارند یا محصل در مقطع ابتدایی دارند، گفت: ساعت آغاز به کار دستگاه‌های اجرایی ملی مستقر در شهر تهران، به صورت شناور از ۷ تا ۹ صبح است و مشکل این خانواده‌ها را حل خواهد کرد؛ اما به واحدهای استانی که ساعت آغاز به کار آنها ۷ صبح است نیز تاکید شده که با شناور شدن ساعت آغاز به کار بانوان یا یکی از والدینی که فرزند زیر ۷ سال دارند و مهد کودکی هستند، مساعدت کنند. 

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در پایان گفت: به موجب مصوبه هیئت وزیران، استانداران این اختیار را دارند که متناسب با گرمی و سردی هوا و طول روز، نسبت به جابجایی ساعات شروع به کار تا سقف یک ساعت در استان، تصمیمات مقتضی را اتخاذ و در استان اعمال کنند. 

بنا بر این گزارش تغییر ساعت کاری ادارات در تابستان، به جهت رعایت مصرف بهینه برق بود که به گفته رفیع‌زاده؛ معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، با همکاری تمامی ادارات و کارکنان دستگاه‌های اجرایی، فصل گرما با حفظ و پایداری بهتر انرژی پشت‌سر گذاشته شد.

نظر شما