شناسهٔ خبر: 68995357 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امام جمعه همدان:

جمهوری اسلامی پشتوانه محکم جریان مقاومت است

فرنوش رئیسی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان ضمن تاکید بر شناسایی و توجه به شبکه گسترده نفوذ رژیم صهیونیستی، به نیروهای مسلح کشور، ارتش قهرمان، سپاه پاسداران و فرماندهان نظامی جمهوری اسلامی دستمریزاد گفت و افزود: قدرت موشکی جمهوری اسلامی در وعده صادق۲ نشان داد که جمهوری اسلامی پشتوانه محکم جریان مقاومت است.

صاحب‌خبر -

آیت الله حبیب‌الله شعبانی موثقی جمعه ۱۳ مهر ماه در خطبه‌های نماز جمعه همدان ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی و ایران صاحب دنیای اسلام است، اظهار کرد: جریان مقاومت و مستضعفان عالم بی‌پناه نیستند و پناه و پشتوانه زنان و کودکان بی‌گناه فلسطینی، جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه ملت ما در دوران دفاع مقدس با دست خالی در مقابل تمام دنیا ایستاد، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در حال حاضر موشک‌هایی دارد که در ۱۲ دقیقه تلاویو را شخم می زنند؛ ملتی با اراده پولادین و عزم راسخ که علاوه بر موشک، فرزندان و جوانانی دارد که آرزوی آنها ویران کردن رژیم صهیونیستی است.

شعبانی موثقی با تاکید بر اینکه هر چه عدد وعده صادق بالاتر برود شگفتی دنیا از قدرت نظامی جمهوری اسلامی بیشتر خواهد شد، گفت: رهبران آنها با شنیدن صدای آژیر، به پناهگاه‌ها پناه می‌برند و دستشان هنگام خواندن بیانیه‌ها می‌لرزد و با کوچک‌ترین تهدیدها وجودشان را وحشت فرا می‌گیرد اما رهبر ما وقتی تهدید می شود، عزم راسختری دارد و قبل از مردم وارد میدان می‌شود و بدون ذره‌ای ترس و با شجاعت همراه ملت شعار می‌دهد « ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند».

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: این شجاعت و در میدان بودن نه فقط مخصوص رهبر معظم  انقلاب است بلکه در دولت مردان نیز وجود دارد همانطور که در حال حاضر وزیر امور خارجه با وجود تمام خطرات، در بیروت حضور دارد و این وحدت در جریان دیپلماسی نقطه قوت جبهه حق و قابل تقدیر است.

وی به جنگ‌های داخلی فراوان در لبنان قبل از حضور سید حسن نصرالله در این کشور اشاره و اظهار کرد: سید حسن نصر الله قبل از سال ۱۹۸۲ از شاگردان مرحوم سید عباس موسوی دبیر کل قبلی حزب الله بود که به همراه ۱۴ شاگرد دیگر شهید موسوی در نجف، لبنان و قم درس خواند و پس از شهادت سید عباس موسوی و امام موسی صدر که بزرگان شیعه در لبنان بودند، در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران جنگ‌های داخلی لبنان، دبیرکل حزب الله لبنان شد.

شعبانی موثق به درگیری‌های شدید بین شیعیان لبنان در آن دوره اشاره و تصریح کرد: زمانی که سید حسن نصرالله مسئول حزب عمل بود، اختلافات عمیقی بین حزب الله و حزب عمل بود و گاهی در مساجد شیعیان با هم درگیر می شدند و برخی شیعیان به قتل می رسیدند.

امام جمعه همدان ضمن اشاره به درگیری های بین حزب الله و حزب عمل و ارتش لبنان گفت: سید حسن نصر الله در طول ۳۲ سال گذشته، در جامعه شیعه وحدت ایجاد کرد به طوریکه امروز جامعه شیعه را در لبنان یکدست می‌بینیم و جریان حزب الله یک مجموعه منسجم و یکپارچه است.

وی با بیان اینکه هر چند امروز و پس از شهادت سید حسن نصرالله، دشمن تلاش می‌کند با فضاسازی رسانه‌ای، اختلاف بین شیعیان، حزب الله و ارتش لبنان را زنده کند، افزود: حتی دشمن تلاش می کند بین جمهوری اسلامی و حزب الله افتراق ایجاد کند به طوریکه در فضاهای رسانه ای خود اعلام کردند جمهوری اسلامی شما را کنار گذاشته و از شما حمایت نمی کند.

شعبانی موثقی ایجاد وحدت بین شیعیان لبنان و بین حزب الله و ارتش لبنان را یکی از مهمترین اقدامات سید حسن نصرالله خواند و تصریح کرد: شیعه در لبنان محروم، مستضعف و دارای اختلافات دورنی و مشکلات اقتصادی بود اما این سید به شیعیان عظمت داد بطوریکه امروز حزب الله در دولت و مجلس لبنان از کابینه سهم دارد و ارتباط خوبی با ارتش دارند.

وی با بیان اینکه بین حزب الله و ارتش تقسیم کار اتفاق افتاده است، گفت: دفاع از مرزهای لبنان بر عهده حزب الله است و مسائل داخلی را ارتش به عهده گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تاکید کرد: سید حسن نصر الله افراد و جوانانی را تربیت کرده است که هر کدام می‌توانند مدیریت این مسئله را به عهده بگیرند؛ شاخه‌های نظامی حزب الله که امروز ایستادگی می کنند تقریبا از لحاظ نظامی استقلال دارند و وابستگی به دبیرکل به معنای نظامی ندارند بنابراین شهادت سید حسن نصر الله نمی تواند به مسیری که وی طراحی  کرده است، آسیب وارد کند چرا که همچنان این مکتب مستمر خواهد بود.

شعبانی موثقی به صدور فرمان ترور سید حسن نصرالله توسط نخست وزیر رژیم صهیونیستی از مرکز سازمان ملل در نیویورک اشاره و مطرح کرد: وظیفه سازمان ملل حمایت از صلح و مراقبت از تنش‌ها و درگیری‌هاست اما نخست وزیر این رژیم کودک کش از سازمان ملل دستور ترور صادر میکند و بعد آمریکا اظهار بی خبری می‌کند در حالی که بمب‌های چندتنی که بر سر مردم لبنان ریخته شده است، همان بمب‌های آمریکایی است.

وی ضمن توصیه به مردم مبنی بر کمک‌های مردمی به جبهه مقاومت، فرارسیدن هفته فراجا را تبریک گفت و از زحمات و خدمات فراوان مجموعه نیروی انتظامی در عرصه های مختلف قدردانی کرد.

انتهای پیام

نظر شما