شناسهٔ خبر: 68994448 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

کار درخشان نیروهای مسلح ما کاملاً قانونی و مشروع بود - اکونیوز

اقتصاد ایران: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه های نماز جمعه بیان کردند: سیاست دشمنان تفرقه بیانداز و حکومت کن است مبنای آنها تفرقه افکنی است؛ این سیاستها را به انواع مختلف در کشورهای مسلمان اجرا کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، خطبه‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نمازجمعه تهران هم‌اکنون آغاز شد.

ایشان در ابتدای این خطبه‌ها بیان کردند: همه برادران و خواهران عزیز و خودم را دعوت می‌کنم به رعایت تقوای الهی؛ مراقب باشیم در گفتار و کردارمان از حدود الهی خارج نشویم.

رهبر انقلاب با بیان اینکه اگر شما مسلمانان با یک دیگر وحدت و همدلی داشته باشید رحمت خداوند شامل حال شما می‌شود، اظهار کردند: در آیه‌ای که قرائت کردم مسئله مهم پیوستگی مؤمنین مطرح شده است. در تعبیرات قرآنی به این پیوستگی گفته می‌شود ولایت. در این آیه نتیجه این ولایت و همبستگی رحمت الهی معرفی می‌شود. یعنی اگر شما مسلمانان با یک دیگر وحدت و همدلی داشته باشید رحمت خداوند شامل حال شما می‌شود. آیه شریفه را با ذکر عزت الهی و حکمت الهی پایان می‌دهد.

ایشان با تاکید بر اینکه اگر مسلمانان با همدیگر اتحاد و اتفاق داشته باشند عزت و حکمت الهی پشت سر آنهاست، تصریح کردند: می‌توانند از مقتضای سنت‌های پروردگار و قوانین الهی استفاده کنند. ولایت یعنی پیوند و همبستگی مسلمانان با یکدیگر و این شد سیاست قرآنی با مسلمانان. قرآن سیاستش با مسلمانان این است که ملت‌های مسلمانان با همدیگر همبستگی داشته باشند.

رهبر انقلاب با تاکید بر اینکه سیاست دشمنان تفرقه بیانداز و حکومت کن است مبنای آنها تفرقه افکنی است، گفتند: این سیاست‌ها را به انواع مختلف در کشورهای مسلمانان اجرا کردند؛ اما امروز ملت‌ها بیدار شدند؛ امروز روزی است که می‌توانند بر این ترفند دشمنان اسلام و مسلمین فائق بیایید. دشمن ایران دشمن ملت عراق و فلسطین و مصر و سوریه و یمن است

رهبر انقلاب با بیان اینکه دشمن در هر جا دارد با یک شیوه مخصوص آن کار می‌کند اما اتاق فرمان یکجاست و از همانجا دستور می‌گیرند، تصریح کردند: دشمن اگر از یک کشور خیالش راحت شود به سراغ کشور بعدی خواهد رفت.

برچسب‌ها:

نظر شما