شناسهٔ خبر: 68994444 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه سنندج: پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی دفاع از مظلوم بود

سنندج- ایرنا- امام جمعه سنندج گفت: پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی، کاملا منطقی، انسانی و در راستای دفاع از مردم مظلوم غره و لبنان بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج، خطاب به استاندار کردستان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران مبنی بر قانونی و شرعی بودن دفاع در برابر رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: رژیم خونخوار و سفاک صهیونیستی از تمام خط قرمزها عبور کرده و تاکنون ۴۲ هزار نفر را در غزه شهید و ۱۰۰ هزار نفر را مجروح کرده است، پس وقت آن رسیده در برابر این رژیم ایستاد.

وی افزود: امروز همه مسلمانان باید به ندای مظلومان فلسطین در برابر جنایات رژیم صهیونیستی لبیک بگویند، چراکه اتحاد جامعه اسلامی، تنها راه نجات مردم غزه و لبنان است.

خطیب جمعه سنندج ادامه داد: طبق فرموده پیامبر(ص)، هرکس فریاد دادخواهی مظلومی را که از مسلمانان یاری می‌طلبد بشنود اما به یـاری آن مظلـوم برنخیزد، مسلمان نیست.

ماموستا رستمی با بیان اینکه امروز همه جامعه اسلامی را درد و ناراحتی فرا گرفته است، افزود: هر گاه مسلمانان خواستند از خود دفاع کنند، از جانب غربی‌ها محکوم و عنوان تروریست یافتند که بیانگر دروغین بودن ادعای دفاع از حقوق بشر در غرب است.

وی اشاره‌ای هم به دوران دفاع مقدس، بمباران شیمیایی سردشت و حلبچه و شهادت هزاران نفر در ایران و بی‌تفاوتی غربی‌ها داشت.

امام جمعه سنندج در بخش دیگری از خطبه‌ها ضمن تبریک هفته فراجا، از نیروی انتظامی به تلاشگران عرصه حفظ امنیت و جان و مال و ناموس مردم نام برد.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالاحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دار الاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

نظر شما