شناسهٔ خبر: 68994069 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امام جمعه موقت اصفهان مطرح کرد:

ضرورت برخورد با افراد منافی عفت در جامعه

امام جمعه موقت اصفهان گفت:لغزش های کوچک در جامعه وجود دارد و ایمان مردم و استقامت آنها در مقابل گناه متفاوت است اما خداوند از همه انتظار دارد دامنه چنین گناهان کبیره به گناهکار خلاصه نشود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نمازگزاران امروز _ جمعه سیزدهم مهر_ شهر اصفهان در حالی به پیشواز خطبه‌های دشمن شکن امام جمعه موقت شهیدستان اصفهان رفتند که از اقدام حیدری نیروهای جان بر کف نظامی انقلاب اسلامی با شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر صهیونیست» و «ما ذوالفقار حیدریم، فداییان رهبریم» و نیز اقدامات نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قدردانی کردند.

حجت‌الاسلام سید احمد محمودی در خطبه اول نماز جمعه شهر اصفهان، اظهار کرد: امیرالمومنین فرمودند که گناهان و معصیت الهی را علنی انجام ندهید که از شدیدترین گناهان است و خداوند در قرآن مجید در ارتباط با گناهان کبیره برخی را نسبت به بعض دیگر اهمیت داده است به طوری که به گناهانی که گستره آن و آثار و نتایج آن در جامعه تأثیرگذار می‌شود، اهمیت بیشتری داده است.

وی افزود: گناه فتنه از قتل بزرگ‌تر است، همچنین غیبت کردن یک انسان مؤمن از زنا بدتر است اما گناهی که گستره آن در جامعه بیشتر است خداوند غیر از آنکه عقوبت اخروی در نظر گرفته است، عقوبت دنیوی را هم بر آن مترتب کرده است چرا که امنیت روانی جامعه را به هم می‌ریزد، اما در کتب فقهی برای چنین گناهانی حد مشخصی تعیین نکرده است اما در مورد منافی عفت که امنیت روانی جامعه را به هم می‌ریزد، صد تازیانه را در نظر گرفته و در برخی موارد اعدام را در نظر گرفته است و تعبیر قرآن در این ارتباط آن است که جامعه در مورد این گناه نباید کوتاه بیاید همانگونه که در سوره نور به آن اشاره شده است.

امام جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: افراد شایسته با کلمه مؤمنین در قرآن باید این حد و عذاب دنیوی را برای اعمال منافی عفت در نظر گرفته و در مقابل آن کوتاه نیایند، خداوند فرموده که اولاً کوتاه نیایید و در ثانی عده‌ای از مؤمنین و افراد شایسته برای مجازات دنیوی این اعمال حضور داشته باشند، یعنی نباید قاضی تنها در مکان خاصی آن را انجام دهد.

وی تصریح کرد: طبیعی است لغزش‌های کوچک در جامعه وجود دارد و ایمان مردم و استقامت آنها در مقابل گناه متفاوت است اما خداوند از همه انتظار دارد دامنه چنین گناهان کبیره به گناهکار خلاصه نشود.

خبر در حال تکمیل است…

نظر شما