شناسهٔ خبر: 68991152 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آغاز کشت پائیزه در کشتزار‌های خراسان شمالی

امسال ۱۵۲هزار هکتار از دیمزار‌ها و ۸۰هزار هکتار از زمین‌های آبی، زیر کشت محصولات پاییزه می‌رود.

صاحب‌خبر -

 رئیس جهاد کشاورزی استان با اعلام کشت پائیزه در ۲۳۲ هزار هکتار از اراضی استان گفت: امسال ۱۵۲هزار هکتار از دیمزار‌ها و ۸۰هزار هکتار از زمین‌های آبی، زیر کشت محصولات پاییزه می‌رود.

محمدزاده گفت : کشاورزان در سال زراعی جاری ۱۴۳ هزار هکتار از کشتزار‌های خود را زیر کشت گندم و ۵۰ تا ۵۵ هزار هکتار کشت جو خواهند برد. حدود پنج هزار و ۵۰۰ هکتار زیر کشت دانه‌های روغنی، بیش از هشت هزار هکتار علوفه دامی و بقیه نیز زیرکشت سایر محصولات پاییزه از جمله نخود و عدس می‌رود.

او گفت :پیش بینی می‌شود در مجموع ۵۰۰ هزار تن انواع محصول پاییزه از کشتزار‌های استان برداشت شود.

محمدزاده گفت : ۲۳۰ هزار تن گندم در سال زراعی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ از کشتزار‌های استان برداشت شد که ۷۲درصد، از مدت مشابه سال قبل آن، بیشتر است.

فرماندار بجنورد نیز در این مراسم گفت: ایجاد راه‌های بین مزارع،۱۳ استخرکشاورزی و ۱۰۰ کیلومتر کانال‌های بتنی اشاره از جمله مواردی است که برای جامعه کشاورزی در مرکز استان فراهم شده.

استاندار خراسان شمالی نیز در این مراسم گفت: دانش، نیروی کار، منابع و تجهیزات و زمان بندی بموقع، نیاز اساسی بخش کشاورزی است.

حسین نژاد گفت : آب شرب استان را از شمال تامین کنند تا بتوانند آب پشت سد‌ها را برای کشاورزی آزاد سازی کنند.

پاکمهر نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منابع طبیعی استان با تعریض بیشتر راه‌های بین مزارع مخالفت کرده، خواستار چاره اندیشی وزیر جهاد کشاورزی در این باره شد.

نظر شما