شناسهٔ خبر: 68990778 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار: قطعی آب شرب دهلران تا چند ساعت آینده برطرف می شود

ایلام - ایرنا - فرماندار دهلران با اشاره به قطعی آب شرب این شهر به دلیل شکستگی یکی از فلکه های فشار شکن خطوط اصلی شبکه آبرسانی، گفت: این مشکل تا چند ساعت آینده رفع خواهد شد.

صاحب‌خبر -

"لطیف صادقی" روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ضمن عذرخواهی از مردم شهر دهلران به خاطر قطعی آب شرب در ۲۴ ساعت گذشته، اظهار کرد: قطعی آب شرب شهر دهلران به دلیل شکستگی یکی از فلکه های فشار شکن و تخلیه اضطراری خط لوله اصلی بعد از ایستگاه پمپاژ چاه آب روی داده است.

وی با بیان اینکه برای تخلیه آب داخل لوله اصلی نیازمند حفاری و زمان بیشتری برای تعمیر و تعویض فلکه فشار شکن بود، افزود: با حضور و تلاش عوامل فنی و مسئولان آب و فاضلاب استان و شهرستان های دهلران و آبدانان و عوامل فنی پتروشیمی دهلران طی شب گذشته تا کنون، با حفر محل شکستگی و تعویض فلکه شکسته شده و فرسوده، مشکل رفع شده است.

فرماندار ویژه دهلران با بیان اینکه با رفع مشکل شکستگی شبکه اصلی آب شرب دهلران تا ساعات دیگر آب وارد مخزن مربوطه خواهد شد، افزود: در شبانه روز گذشته نیز با قطعی آب این شهر، تلاش شد که با بکارگیری چندین تانکر آبرسان سیار و ثابت از ادارات و شرکت های بخش خصوصی و دولتی، توزیع آب بین شهروندان انجام شود.

صادقی با اشاره به اینکه فاصله بین ایستگاه پمپماژ چاه آب برای تامین آب شهر دهلران ۲۰ کیلومتر است، گفت: تامین آب شرب پایدار برای شهر دهلران یکی از دغدغه ها و اولویت های مسئولان استان و شهرستان بوده و با اجرا، حفر چاه های آب و خطوط و ایستگاه پمپماژ، تلاش شده رفع این دغدغه را جامه عمل بپوشانیم.

مدیر امور آبفای شهرستان دهلران نیز از اتمام عملیات رفع شکستگی خط انتقال آب شرب این شهر خبر داد و گفت: خط اصلی آب شهر دچار شکستگی شده بوده که بر اثر آن، آب مخزن ذخیره شهر در حد نصف کاهش یافته بود.

"سعید رنجبر" ابراز کرد: با توجه به حجم شکستگی و عمق آن در زمین، در اسرع وقت ماشین آلات سنگین مربوط به حفر محل شکستگی به محل اعزام و نیروهای معاونت توسعه آب به همراه همکاران شرکت آبفا و نیروهای اعزامی از آبدانان در دهلران حضور یافته و با تلاش جهادی و طی ۲۴ ساعت کار بی وقفه این شکستگی رفع شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر این شکستگی رفع شده اما به دلیل خالی بودن شبکه توزیع داخل شهر، طی چند ساعت آبنده، مخزن و شبکه آبرسانی اصلی و داخلی شهر آبگیری خواهد شد و قطعی و افت فشار مشترکان رفع خواهد شود.

به گزارش ایرنا، ۱۳ مرداد سال جاری سه حلقه چاه آب شرب در دشت "بره بیجه" دهلران در راستای رفع تنش آبی منطقه با حضور نماینده مردم شهرستان های آبدانان، بدره، دهلران و دره شهر در مجلس شورای اسلامی به بهره برداری رسید.

به گفته مدیرعامل آب و فاضلاب استان ایلام با بهره‌برداری از این چاه‌ها با اعتبار ۱۵۵ میلیارد ریال به میزان ۶۰ لیتر در ثانیه به ورودی آب شرب دهلران افزوده شد که کیفیت آن نیز در سطح مطلوبی قرار دارد.

شهرستان مرزی دهلران در ۲۰۰ کیلومتری مرکز استان ایلام قرار دارد.

نظر شما