شناسهٔ خبر: 68989477 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام علی(ع):

شب عملیات وعده صادق ۲ «لیله‌القدر» جبهه مقاومت بود

زهرا عسگری

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام علی(ع) با اشاره به عملیات وعده صادق ۲ و موشکباران مواضع صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی، به این سئوال پاسخ داد که چرا باید از رژیم صهیونیستی انتقام می‌گرفتیم.

صاحب‌خبر -

سردار غلامحسین غیب‌پرور امشب، ۱۲ مهرماه در مراسم بزرگداشت سیدمقاومت، شهید سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و شهید سردار نیلفروشان، معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر شهدای جبهه مقاومت که در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز برگزار شد، گفت: شهید سیدحسن نصرالله همه عمر خود را در راه اعتلای اسلام گذاشت و یک نمونه و شاخص مجاهد نه تنها در دهه‌های اخیر بلکه در تاریخ کل اسلام است.

وی شهادت سیدحسن نصرالله را ثلمه‌ای بزرگ به پیکره عالم اسلام دانست و افزود: از مکتب اسلام یاد گرفته‌ایم که خط اسلام بدون فداکاری تداومی ندارد و جان نمی‌گیرد.

غیب‌پرور با بیان اینکه قطرات خون شهید سیدحسن نصرالله و شهید نیلفروشان و سایر همراهانشان، عامل محرکی برای حرکت بیشتر و فزاینده‌تر در جبهه مقاومت است، گفت: شخصیت‌های بزرگ دیگری نظیر شهید هنیه هم توسط جنایتکاران صهیونیست به شهادت رسیدند.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام علی(ع) با اشاره به علمیات وعده صادق ۲ در انتقام تجاوزات گسترده صهیونیست‌ها گفت: این اتفاق باعث شد هم ملت ایران خوشحال شده و هم دل تمام مجاهدان عالم در اکناف عالم شاد شود.

وی تصریح کرد: از آنجا که شهید اسماعیل هنیه را در خاک ایران به شهادت رساندند باید به دو دلیل از صهیونیست‌ها انتقام می‌گرفتیم و این چرایی انتقام باید برای مردم تبیین شود. اولین دلیل آن است که ترور شهید هینه در خاک جمهوری اسلامی رخ داد و برابر قوانین بین‌المللی ایران اسلامی حق انتقام دارد و این در منشور سازمان ملل تصریح شده است.

غیب‌پرور ادامه داد: دومین دلیل اینکه بود که میهمان جمهوری اسلامی را ترور کردند و اگر جمهوری اسلامی می‌خواست اغماض کند، هم در سراسر دنیا سرمان زیر بود و هم در پیشگاه ملت بزرگ ایران نمی‌توانستیم پاسخگو باشیم چرا که در این مدت در هر جا می‌رفتیم مردم از ما مطالبه داشتند که چرا انتقام نمی‌گیریم و البته این مطالبه آنان به حق بود و این نشان دهنده شجاعت و درایت ملت ایران دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام علی(ع) در عین حال این نکته را یادآور شد که در چنین اوضاعی هیجانی کار کردن یعنی نتیجه عکس گرفتن لذا برای انتقام گرفتن صبر کردیم و نه تنها سپاه بلکه بسیاری از مجموعه‌های مرتبط هم صبر را پیشه کردند اعتراضات را تحمل کردیم اما کار خودمان را می‌کردیم و انتقام قطعی بود.

استفاده از دو راهبرد ابهام و انتظار

وی با بیان اینکه سپاه دو راهبرد ابهام و انتظار را برای انتقام و مقابله با رژیم صهیونیستی در پیش گرفت، گفت: در راهبرد ابهام طرف مقابل را گیج کردیم و آنان نمی‌دانستند که از چه طریقی بدان‌ها حمله می‌کنیم هوایی یا دریایی یا با چه تجهیزاتی لذا روش و تاکتیک خودمان را پنهان کردیم.

غیب‌پرور با تصریح اینکه در راهبرد انتظار دشمنان را منتظر گذاشتیم و نمی‌دانستند که چه زمانی انتقام می‌گیریم، گفت: طی این مدت جلسات متعددی برگزار کردیم که چگونگی، چه زمانی، به چه وسیله‌ای و از چه نقاطی شلیک انجام دهیم، را بررسی کردیم.

این یادگار دوران دفاع مقدس، یکی از رویش‌ها و دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی را وجود دانشمندان جوان دانست که با دقت موشک‌هایی را طراحی کرده‌اند که با کمترین انحراف شاید در حد ۲۰ الی ۳۰ سانتی متری به نقطه دقیق بزند و سپس افزود: باید به واسطه وجود این دانشمندان جوان خداوند را شاکر باشیم.

شلیک قریب ۲۰۰ موشک در عملیات وعده صادق ۲

وی با بیان اینکه دقت زیادی بر شیوه عملیات وعده صادق ۲ و نوع تجهیزات انجام دادیم، گفت: قریب ۲۰۰ موشک ظرف نیم ساعت به طرف سرزمین‌های اشغالی شلیک شد که در تاریخ اولین بار بود که این حجم از موشک از نقاط مختلف کشور همزمان به گونه‌ای در آسمان تلاویو همدیگر را پیدا کرده و فرود آیند که همه آن‌ها با هم دیده شوند و این یعنی علم، آگاهی، برنامه‌ریزی و تدبیر.

غیب‌پرور با تصریح اینکه طبق اعلام صهیونیست‌ها، موشک‌های ما ۱۸۱ هدف را مورد اصابت قرار دادند، منویات رهبر معظم درباره عملیات کربلای ۵ که شب‌های آن شب قدر انقلاب اسلامی عنوان کرده بودند، یادآور شد و افزود: شب عملیات وعده صادق ۲ هم لیله القدر جبهه مقاومت بود و شک نداریم نصرت خاص پروردگار، مجاهدان در راه خدا را همراهی کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام علی(ع) با تأکید بر اینکه فتح و ظفر عملیات وعده صادق ۲ مرهون برکت و توفیق خداوند، عنایت اهل بیت(ع) و برکت خون شهدای مظلوم بود، گفت: ۴۸ ساعت است که معادلات منطقه به هم ریخته است و این سگ افسار گسیخته هار صهیونیستی، بعد از شهادت سیدحسن نصرالله کار را به جایی رسانیده است که ایران و مسئولان آن را تهدید به ترور کرده است.

وی همچنین نقش حمایت و پشتیبانی آمریکا از رژیم صهیونیستی را یادآور شد و گفت: هواپیما، بمب‌ها، اتاق فرماندهی صهیونیستی همگی ساخت آمریکاست و افسران و مسئولان آمریکایی در کنار صهیونیست‌ها قرار دارند اما در عملیات وعده صادق ۲ نصرت خاص پروردگار نصیب ما شد.

استقامت در مسیر حق هزینه دارد

غیب‌پرور با طرح این سئوال که شکرگزاری این نعمت چیست و چگونه این نعمات پروردگار را شکرگزاری کنیم، گفت: هر نعمتی باید شکری داشته باشد. به نظر می‌رسد بزرگترین شکرگزاری در این مسیر، استقامت در مسیر حق، فهمیدن، درک کردن و با بصیرت حرکت کردن است و بتوانیم مسائل را خوب فهمیده و تحلیل کنیم و در این مسیر بمانیم.

وی با ذکر این نکته که استقامت در مسیر حق آسان نیست بلکه سخت است و هزینه دارد، افزود: باقی ماندن در مسیر حق و استقامت داشتن آسان نیست و باید رنج و الم را تحمل کرد. مدال مجاهدت در راه خدا را رایگان به کسی نمی‌دهند. اگر امشب سخن از جبهه مقاومت می‌گوییم این زحمت و هزینه دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام علی(ع) با تأکید بر اینکه کار ما با رژیم صهیونیستی تمام نشده است، افزود: ما با صهیونیست‌ها رخ به رخ شده‌ایم. هزاران سال است که جبهه حق و باطل با هم درنبرد هستند و چقدر از انبیا و اوصیای الهی در این مسیر شهید شدند تا دور به ما رسیده است لذا باید از خداوند بخواهیم که کمک کند تا در این مسیر بمانیم.

وی با بیان اینکه شاید شرایط به گونه‌ای شود که رفتار دو شب گذشته را بخواهیم تکرار کنیم و این دور از ذهن نیست، گفت: دشمن ما غدار است. در قضیه وعده صادق اول ده‌ها کشور به رژیم صهیونیستی کمک کردند. برخی کشورهایی به مدد رژیم جنایتکار آمدند که ظاهر بسیار فریبنده‌ای دارند. دو شب پیش هم همین اتفاق افتاد و در یکی از کشورهای پیرامونی به صهیونیست‌ها کمک کردند بنابراین ما با یک طیف از شیاطین مواجه هستیم اما سنت پروردگار پیروزی جبهه حق است همانطور که خداوند در قرآن کریم وعده داده است که حق آمد و باطل نابود شد و همانا باطل نابودشدنی است.

غیب‌پرور ملت ایران، حزب‌الله لبنان، حشدالشعبی عراق، مجاهدان یمن و سایر مجاهدان عالم را انتخاب شدگان خداوند دانست و افزود: خداوند در قرآن کریم به ما می‌فرماید در راه خدا سست نشوید و غمگین نشوید که پیروزی از آن خداست. درست است که داغدار شهدای خود هستیم و ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای را از دست دادیم اما خداوند می‌فرماید مجاهدان در راه خدا ممتاز هستند به شرط اینکه مومن باشیم.

وی با تأکید بر اینکه ایمان به انقلاب اسلامی، ولی فقیه، راه شهدا و باور این مسیر شرط است، گفت: نمی‌توانیم بگوییم که مومن هستیم اما کاری به انقلاب اسلامی و رهبری و شهیدان و جبهه مقاومت نداریم. اصلا برای استقرار حق آمده‌ایم و فلسفه خلقت که بندگی کردن در راه خداست با حقارت و پستی پیش سایر بندگان همخوانی ندارد.

انتهای پیام

نظر شما