شناسهٔ خبر: 68988360 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار:

کشت محصولات آبدوست در ازنا ممنوع است

زهره گودرزی

فرماندار ازنا گفت: کشت محصولات آبدوست در شهرستان ممنوع است.

صاحب‌خبر -

محمدرضا فاتحی امروز دوازدهم مهرماه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان ازنا، با اشاره به ذخایر آب سد کمندان اظهار کرد: براساس گزارشات و بررسی‌های به‌عمل آمده وضعیت منابع آب شهرستان و بارش‌های گذشته نشان دهنده سال خشک بوده که نیاز است با همکاری مردم و کشاورزان در سال زراعی جدید با مدیریت صحیح منابع آب از کشت محصولات آبدوست جدا خودداری و مراقبت شود تا بتوانیم شاهد بهبود سفره‌های زیرزمینی آب باشیم.

وی توجه به تکنولوژی‌های روز دنیا برای کاهش مصرف آب و استفاده از روش‌های نوین آبیاری را مهم دانست و تصریح کرد: باید از روش‌های سنتی فاصله بگیریم تا بر میزان مصرف نظارت بیشتری داشته باشیم و توسعه آبیاری‌های قطره‌ای در باغات نیز بصورت سیستمی مورد توجه قرار گیرد.  

فاتحی همچنین بر تشکیل کارگروه‌های متشکل از نخبگان آب و بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها به منظور کاهش مصرف آب و افزایش محصولات کشاورزی تاکید کرد.

توکلی رئیس امور آب ازنا ضمن ارائه گزارشی از وضعیت منابع آب شهرستان گفت: باتوجه به شرایط کنونی همکاری در زمینه مدیریت مصرف در دوبخش شرب و کشاورزی ضرورت دارد و باید همه دستگاه‌های متولی امر آب و کشاورزی پای کار بیایند.

انتهای پیام

نظر شما